Direktlänk till inlägg 12 november 2013

Ansökan om

Av Jocke - 12 november 2013 14:01

När jag hade blivit hemlös 2010 så ansökte jag om drogfrittboende...


Jag tog kontakt med boende-enheten nästan direkt och då fick jag beskedet att det skulle ta tre veckor till en månad innan jag fick en tid hos dem och det var då Rosengårds stadel som jag hade för min sista adress var på rosengård, jag fråga dem vart jag skulle sova då och dem sa till mig så här " vi får inte rekommendera detta men vi vill upplysa dig om att det finns nåt som heter stadsmissionen där du kan få natthärbärge alltså en säng över natten" .


Jag fråga om dem visste exakt vad det var för klientel som bodde där och dem sa till mig det är såna som du, jag fråga vad sa du för något till mig precis SÅNA SOM JAG vad menar du ?? Ja hemlösa utslagna....


Jag fråga henne om hon verkligen visste vad hon precis sa till mig och hon sa ja, jag reta mig att jag inte spelade in samtalet för jag hade kunnat få henne kickad och stämd för kränkning.....


Så hon menade att jag som aldrig hållt på med droger eller hade problem med alkohol skulle ställa mig i den kön som bildas redan klockan 18.00 och sen bli insläppt klockan 19.00 och när du väl har kommit in får du inte lämna stället för då förlorar du din plats om du gör det....


O låsa in mig att jag ska vara inlåst och inte kunna gå ut det funkar inte o jag har inte emot folk som går på droger eller alkohol men jag vill inte bara vara nära det för jag är emot droger.........


Så efter tre veckor på gatan så får jag en tid hos boende och när jag väl kommit dit satt mig ner så det första dem säger till mig är att jag ska ta ett drogtest för ett drogfritt boende och jag frågar var står det att jag är en drogmissbrukare eller aklholist eller fd av nåt, dem säger det står ingenstans, så varför ska jag ta ett test då , Jo för att vi vill se så att du inte talar osanning och att vi kan sätta dig på ett drogfritt boende, jag fråga dem om dem hade ett drogfritt boende nu då och dem sa nej jag fråga var ska ni skicka mig då vi har inget och skicka dig till och ni drog hit mig här för att berätta det för det kunde ni sagt per telefon....


Det blev en massa turer med dem fram o tillbaka lämna in det ena och det andra dem behandla verkligen mig som en jävla jojo utan ens att tänka på att jag mådde skit eller var slut som person......


Jag sa till henne sista gången jag hade med henne och göra 2010 att du lämnar ditt arbete och sen åker du hem till din man (stackars han) och skiter fullständigt i om du krossat en person eller hans hopp för du har fan inget hjärta...


Sen gick jag därifrån gråtandes tillbaka till biblioteket där jag satt..........


Det var min ansökan om drogfritt boende

 
 
Ingen bild

Llille apan

12 november 2013 16:48

Så hemskt! Men intressant att läsa om ditt liv, och ser fram emot att höra mer från dig i framtiden. Du får gärna berätta hur du blev hemlös från början? Kram från lille apan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jocke - 27 januari 2017 11:45


Detta tycker jag är helt fantastiskt att socialens tandläkare kan bedöma vilka tänder jag kan behålla när tandläkaren som undersökt mig inte kan bedöma vilka tänder som går o rädda innan jag varit hos en tandhygienist och tagit bort tandsten som går ...

Av Jocke - 25 december 2016 17:51


Julen är över för mig redan idag juldagen. Jag önskar er alla en god forttätning. Men för oss hemlösa är kampen om ett drägligt liv inte slut o inte mitt heller för att försöka göra nåt för dem hemlösa i Malmö . Jag fick en grym julklapp av en perso...

Av Jocke - 15 december 2016 14:59


Hej. Var ett tag sen jag skrev nu så jag får väl börja skärpa mig . Men detta blir inte särskilt långt utan snarare ett rop på er hjälp ang om att hjälpa till o skänka julkkapp till hemlösa i mitt närområde . Det jag har gjort är att varit ut...

Av Jocke - 9 juli 2016 19:31

Jag vet inte vad det är med folk i allmänhet men tydligen så har alla vänner som dem umgås med merän 1 gång i veckan . Men det är så fel att gå o tro det . Dem hemlösa man ser sitta på en parkbänk umgås mer eller mindre för att dem har ett beroende...

Av Jocke - 25 mars 2016 13:03

Hej på er alla . Jag har haft en resa som jag aldrig trodde jag skulle få i mitt liv en resa i skit och lycka inget jag skulle rekommendera till någon inte ens min värsta fiende . Jag har bott på gatan på härbärge gruppboende hotell . Har gått...

Ovido - Quiz & Flashcards