Alla inlägg under januari 2014

Av Jocke - 30 januari 2014 10:33

Jag har bestämt mig för att backa när det gäller att synas och figurera i både media och på FB pga att jag inte vill skada den kamp mot hemlöshet med mina inlägg och med min skrift..


Det jag har märkt är att det jag skriver från hjärna och hjärta är inte alltid nåt som alla gillar och jag är den jag är o jag skriver som jag gör , men skadar det kampen mot hemlöshet så backar jag och låter dem eldsjälar som kan formulera sig i skrift och språk göra det istället.........


Jag vill bara så mkt men har överskridit gränsen det har jag dessa dagar insett själv...


Jag vet om att många av er tycker det fast ni inte säger nåt till mig rent ut.....


Jag finns alltid i skuggan men jag kommer inte skriva nåt men jag kommer läsa allt ni skriver och tycker för detta är nåt som jag brinner för....


Jag är ledsen men jag måste tyvärr göra detta för jag har även märkt att folk tar avstånd ifrån mig och jag vet inte om det är för jag skriver som jag gör...........


Jag älskar alla mina vänner på olika sätt och det är inte många jag litar och har förtroende för och det verkar som att dem är på väg ifrån mig och det vill jag inte ......


Bloggen kommer även bli tyst och tom för denna länkas till FB och jag vill inte ta bort den länken.............


TILL ALLA ER ELDSJÄLAR SOM GÖR EN BÄTTRE VÄRLD FÖR OSS HEMLÖSA ÖNSKAR JAG ALL LYCKA TILL I KAMPEN MOT HEMLÖSHETEN............


PEACE AND LOVE

Av Jocke - 26 januari 2014 09:34

Natten till fredagen den 24/1 skede det som inte fick hända , en man i 50-års åldern hittades död i en sovsäck i en park vid lundavägen ...

Han hade dött pga kylan......

Han var en av våra besökare på soppkök Malmö.....

När ska dessa myndigheter vakna och öppna fler ställen när kylan slår till det är deras ansvar att se till att lagen om tak över huvudet garantin följs men gör dem det NEJ.

Mina tankar fick frispel för det första jag tänkte när jag fick reda på det var : Det kunde varit jag som låg där det kunde varit jag som dog ensam i kylan ....

Det värsta är att en man hade ringt till 112 på torsdagskvällen o sagt att det fanns en person som behövde deras assist men ingen skickades dit.....

På morgon kom larmet igen om mannen o då först skickade dem ut en ambulans...

Jag hoppas dem ansvariga till detta ställs till svars oavsett vems felet är.

O MK jag besparar mig dina hårda påhopp i detta inlägg. Tack

Av Jocke - 21 januari 2014 09:23

Sitter på centralen i Malmö som vanligt o väntar på att klockan ska närma sig tio då jag kan åka till bibblan.

Där hade jag tänkt kolla efter en weekend-semester nånstans i detta avlånga land för jag känner jag behöver ladda mina batteri flr dem börjar ta slut.

Märker mer o mer för varje dag som går att jag blir tröttare o tröttare på detta liv jag lever o att jag snart inte orkar mer.

Jag behöver ro i kropp o själ för att orka med vardagen o just nu har jag inte nån ro i nåt av det.

Så jag behöver denna semester för att ladda om....

Denna kyla som råder nu gör mig påmind om hur det var 2010 då jag satt på centralen o försökte bli varm o när vakterna kom o körde ut en flr man inte skulle åka tåg.....

Mår väl inte hundra just nu men men som en person sa till mig som läser eller följer mig här i min blogg Det är bara jag själv som kan hjälpa mig själva, men om man har tappat allt då o nästan gett upp vad gör man då?

Ensam är inte stark

Av Jocke - 20 januari 2014 12:49

Volentärer sökes till soppkök Malmös kvällsvandringar
Onsdag 22/1 kl 20.00-22.00
Torsdag 23/1 kl 19.00-21.00
Fredag 24/1 kl 18.00-20.00

Gå in på soppkök Malmös sida på fb för mailadress och anmälning till kvällsvandring

Hoppas nån av mina läsare vill ställa upp.

Tack på förhand

Peace And Love

Av Jocke - 16 januari 2014 18:46

Jag har funderat på dem senaste dagarna på en sak o det är ang om att varför gör inte Malmö stad nåt åt denna nageln som dem har i ögat i från sina väljare HEMLÖShET o det gäller både dem boende i denna stad och EU-migranterna.

Det finns så många ställe som Malmö stad skulle kunna andvända som står tomma .

O tillfälliga kvälls/natthärbärge skulle dem kunna öppna oxå för så många tomma lokaler det finns runt om i Malmö men gör dem nåt nej dem låter hellre dem frysa eller bo i tält eller i trappuppgångar och dyl.

Det finns så många hyresvärdar som äger dem tomma lokalerna även MKB som Malmö stad äger gör det.

Nej det gör ont i mig o veta att så många är ute eller i tält som fryser röven av sig just nu.

Jag sitter på centralen just nu i den nybyggda glashallen o här är det fan ingen värme.

Mina fingrar dem börjar bli kalla av den kyla som finns härinne.

Jag vet det finns personer som inte tycker jag ska skriva om detta me. Det skiter jag i för det finns inte många som skriver o vill få fram detta till folk o jag hoppas rätt sort folk läser detta som har kontakter i stadshuset men det tror jag föga att det är.

Men jag kommer aldrig ge mig förräns dem folkvalda lyssnar o gör nåt åt detta jag kommer skriva skrika o vara en pain in the ASS för dem.

Jag undrar egentligen hur mycket dem som sitter på sina stolar i stadshuset vet vad en hemlös vill , enligt mig så vet dem inte ett SKIT.....

Peace And Love

Av Jocke - 13 januari 2014 15:19

En tanke jag har sen två veckor tillbaka o det är att det finns en massa fördomar bland dem som en gång varit illa ute själva i vårt samhälle.

Jag förstår inte hur en person som själv varit i denna situation jag och många fler befinner oss i kan kasta en massa skit bara för den personen tagit sig ut ur denna misärr........


Jag fattar inte hur en sån människa tänker egentligen, jag blev en aningen illa berörd när jag läste vad han hade skrivit och ja jag radera kommentarerna som han hade skrivit det står jag för.......'


Jag anser att en sån person som den inte har i min blogg och göra men ändå det vet jag om följer han mig både här på min blogg och läser mina inlägg på FB och om jag nu är så PINSAM och skriver PINSAMT i både min blogg och på FB varför följer och läser personen då för????????????


Nej bort med alla negativa personer ur mitt liv och in med dem positiva sakerna som gör livet värt och leva och kämpa för att detta med hemlöshet bekämpas...........



Peace And Love

Av Jocke - 5 januari 2014 21:40

Dessa dagar som nu har gått så har jag funderat på hur jag ska kunna komma ifrån denna negativa trend som spökar i mitt liv?

Jag har en längre tid försökt tänka positivt men det har inte riktigt funkat o jag börjar bli desperat över att få ett eget så allt jag gör blir bara fel tyvärr.

Jag vet inte om jag kommer orka mkt mer o kämpa med att komma ut ur denna sits . Ibland funderar jag på att börja med droger eller bli alkis för jag vet ett antal som både fått lägenhet och hjälp av soc.

Men har man inget missbruk bakom dig behöver man inte hjälp enligt dem men det gör man.

Sen är jag nojjig när jag ska träffa boende-enheten på tisdag för jag vet två fall från härbärget där jag bor som fått boende på härbärge utanför Malmö .

Det kommer jag vägra att bo på.

För man har inte frihet fast man hamnar där man är lika mkt fånge där som på ett härbärge.

Nej nu så måste jag försöka på nåt sätt få ihop mitt liv men jag vet inte hur bara.

Peace And Love

Av Jocke - 4 januari 2014 16:22

Undrar om soc har tappat förståndet totalt nu på boende-enheten för dem har skickat två stycken som bodde på härbärget där jag bor till vandrarhem utanför Malmö är det ett sätt att få bukt med hemlösheten??

Jag själv ska ha möte på tisdag med min boende-enhet på den stadsdel jag tillhör och kommer den säga det att dem ska skicka mig till nåt sånt så tar dem väldigt fel, för då lär jag ist ta gatan. Jag vet dem har boende dom får en att hitta vägen tillbaka till kivet .

Jag vet att det är många som kommer reagera nu men en flytt till ett vandrarhem utanför Malmö är inte den rätta vägen .

Så på tisdag ska det bli intressant att höra vad dem har o säga.
O det är det första mötet med dem sen juli månad 2013 så man vet man inte är en person längre utan vara nåt ont dem måste ta tag i.

För om jag kostar redan 20000 i månaden där jag bor vad kommer inte en sak då kosta.

Dem hade kunnat hyra fyra bostäder för dem 20000 kr som jag redan kostar.

Nej fy fan för detta....

Peace And Love

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

min GB


Skapa flashcards