Alla inlägg under februari 2014

Av Jocke - 25 februari 2014 21:46

Hej....

Måndag förra veckan på kvällen så åkte jag på kräksjukan o jag spydde hela natten.

Jag skulle börjat på ett jobb på tisdagen men var tvungen o sjukskriva mig innan jag ens hunnit börja o jag skäms för att jag blev sjuk innan ens jag hade börjat och dessutom när en vän hade fixat det jobbet till mig....

Tisdagen tillbringa jag i sängen med skallen utanför sängkanten med en papperskorg nedanför sängen.

Onsdagen kunde jag gå upp ur sängen o gå utanför dörren men jag var som en urlakad sill trött sliten orkeslös, jag tänkte jag fixar säkert en kvällsvandring men när jag börja gå så kände jag inte orka att vandra...

Jag kom fram till centralen o träffade Marielle o sa till henne att jag inte kommer vandra utan jag går tillbaka till beijers hus o lägger mig...

När jag kommit fram så vek jag mig dubbelt av smärta i sängen...

Jag somna väl vid 02.30 den natten

Torsdagen var magen något bättre men den var tom jag försökte dricka vatten det gick så det blev min frukost lunch o middag.

Jag vila hela dagen för sen kvällsvandra, det tig mig över en timme att gå till centralen vilket i normala fall tar knappt 30 min.
Ont hade jag hela tiden men visa inget för Ulla som jag gick med ...

Fredagen kom o jag trodde magen var ok så jag tog kaffe men det sket sig så det blev vatten den dagen med.

Jag vandra på fredagskvällen o det kändes fortfarande i magen .....

Helgen gick i samma anda som resten av veckan vatten o vatten....

Igår måndag så ringde jag till VC o fick tid idag så domen lyder så som här : stressmage med risk för att utveckla magkatarr och magsår...
Läkaren sa till mig att jag bör ta hand om mig själv och ta det lugnt men jag har inte tid o ta det lugnt ju....

Orkar inte med mer skit o annat som går emot mig men jag får väl lyda läkaren o sakta ner tempot.....

Hatar detta är inte gjord för att ta det lugnt.....

Peace And Love

Av Jocke - 12 februari 2014 15:28

Jag har funderat o tänkt o tänkt o tänkt när det gäller på att lämna ut mig själv till skaran här.

Jag vet att jag lär säkerligen få många påhopp ang om den film som gjorts.

Jag är bered på det värsta men detta är egentligen bara en liten bit av allt som filmades........

Jag är den jag är , o jag är ingen speciell utan bara mig själv......

Peace And Love

Av Jocke - 6 februari 2014 22:34

Jag är en person som är SERIÖST engagerad i frågan ang om hemlöshet.

Jag har hört o sett hur folk snackar tittar på oss hemlösa o det är blickar ord som inte är vidare trevliga jag har fått bita mig i tungan knyta mina händer i fickan för att inte reagera.


Men ist så visar man ingen respekt för någon och det är skrämmande o se personer behandla andra på det viset.....

Satt på utanför och röka när jag såg en av soppkök Malmös besökare kom gående han gicK fram till en person som precis när han kom fram tog fram en ask cigg, mannen fråga om han kunde undvara en cigarett o killen svarar mannen nej jag har bara en kvar vilket var lögn. Han tacka gick
vidare o fråga nästa som stod o röka, den kvinna gav han en cigg o hon tände den till han. Mannen tacka o sa högt tur det finns änglar, killen som neka han sa högt luffare kvinnan regera på en millisekund o sa att han " vem är du att döma andra din jävla snorunge" killen svara tillbaka HORA då klicka det i skallen på mig o två andra vi fråga vad fan kalla du dem killen drog fortare än kvickt . Mannen kom fram o sa dig känner jag igen från parken . Vi satte oss ner på stenmuren vid ingången jag snacka med han i en halvtimme sen sa han att han skulle iväg till mIssionen jag tog fram mina sista cigg o dem sista tio kronor jag hade sa till han att det kommer ett soppkök i Limhamn den 16 februari . Han sa hej o tack sen pep han iväg mot missionen....

Jag satt kvar en stund efter o kom på att det var inte sista gången jag kommer få höra o se fördomar mot hemlösa o att folk som den idioten göra så........

Att vara hemlös är inte en sjukdom som spetälska eller pesten........

Vi är individer behandla oss som du behandlar dina vänner som du har så kär...........

Peace And Love

Av Jocke - 1 februari 2014 18:10

Denna dag har nog varit en av dem sämsta idag VRF jo , jag vill få bort alla fördomar ang om hemlösheten o jag vill inte att folk ska tro att det vara är dem personer med nån sorts missbruk el psykisk ohälsa som är hemlösa idagens Malmö / Sverige , men lik förbannat så tror marijoteten att så är fallet .

Det kan hända vem som helst ta bara Camilla Henemark stjärna i armt of lovers , hon blev hemlös så även om du har det bra o gott ställt idag så vet du inte vad som händer om en vecka eller imorgon .

Så även våra politiker kan den vägen vandra ska ni ha klart för er så
Ingen är säker, det är som ned Cancer alla har men det drabbar inte alla.......

Så med det vill jag den hemlöse med en blogg FB och en IPHONE säga till er ;

Hjälp varandra att hjälpa ge fan i o stjälpa varandra ....

Det är vad jag har upptäckt på veckans tråkigaste och sämsta dag...

Ha det gott o lev väl o ta hand om varandra

Peace And Love

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

min GB


Skapa flashcards