Alla inlägg under juli 2016

Av Jocke - 9 juli 2016 19:31

Jag vet inte vad det är med folk i allmänhet men tydligen så har alla vänner som dem umgås med merän 1 gång i veckan . Men det är så fel att gå o tro det . Dem hemlösa man ser sitta på en parkbänk umgås mer eller mindre för att dem har ett beroende gemensamt eller för att dem bor på samma härbärge

Jag minns när jag bodde på ett härbärge vid namn Vallhem man träffa folket när man stod utanför o röka eller när man köpt en kasse med öl runt hörnan vid kanalen . Alla som bodde där mer eller mindre umgicks o blåste varandra . Felet med det härbärget var att man kunde lämna in sin alkohol droger o verktyg o sen hämta ut det .

Nu bor jag i egen regi men har bott sen 2010 fram till juni 2016 i olika boende med andra jag har nu i dagens datum egen lägenhet o kan komma o gå som jag vill . Det jag saknar är väl gemenskapen man hade me dem boende .

På Beijers Hus var det nolltolerans men det fixa man ändå när man bodde på B2 eftersom man behövde inte lämna in nycklarna o träffa personalen när man kom hem. O tiden kunde man dra ut på oxå.

Idag gör vad du vill bara du sköter dig ingen personal endast tillsyn en gång i månaden :) passar mig utmärkt .

Så till alla där ute vill jag bara säga GE INTE UPP KÄMPA FÖR ATT FÅ EGEN BOSTAD.

PEACE AND LOVE ? ? ? ?

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

min GB


Skapa flashcards