Alla inlägg under maj 2014

Av Jocke - 26 maj 2014 11:34

Jag för ett par dagar sen tagit ett beslut som jag inte är glad över utan snarare ledsen över.
Jag har bestämt för att lämna soppkök Malmö pga det finns krafter där som inte drar åt samma håll som mig o som inte tycker att vissa saker är viktiga...

Så det är med stor sorg jag lämnar soppkök Malmö.....

Jag hoppas mina läsare fortsätter hjälpa dem fast jag lämnat för det dem gör är stort o stor hjälp för oss hemlösa ...


Fortsätt kämpa mot hemlösheten

Av Jocke - 6 maj 2014 16:52

Jag är nog en av dem tusentals som inte har väldigt många vänner , men dem jag har dem är riktiga äkta vänner. Dem finns där i vått o torrt dem finns där när man behöver prata dem tvingar inte en att prata dem blir inte sura för man är tyst.
Vännerna jag har dem är jag väldigt rädd om för dem tjatar inte på att man ska vara på ett visst sätt man får vara sig själv, vänner ger råd dem klankar inte ner på en om man har nån dag som inte är toppen eller vecka. Vänner ställer inga krav på en o dem finns när man behöver dem för dem vet att JAG finns där om jag kan för dem......

O vänner litar på en o jag litar på dem...

Tack ni äkta vänner som finns

Av Jocke - 5 maj 2014 13:16

Undrar egentligen hur ni personer som träffar på oss hemlösa tänker o bemöter oss egentligen. Jag ser inte ut som en vanlig hemlös och har aldrig gjort det heller men så fort jag säger jag är hemlös så ryggar alla tillbaka och drar sig undan även vi är människor om ni inte förstått det.
Vi
Är lika värda som alla ni andra vi är inte sämre än vad ni är som har jobb eget boende som har ett socialt nätverk som inte vi har.

Är så jävla trött på er som ser ner på oss och dömer oss innan ni vet vem personen är bakom fasaden.....

Var snäll och behåll era fördomar för er själva o lev ert inrutade liv för vårat liv på gatan hade ni aldrig klarat av...

Ja vi har mobiler ja vi röker SO WHAT.
Bara för man är hemlös eller behövande så menas det inte med att vi inte kan andvända en smartphone eller en dator, men tydligen så ska vi hemlösa/behövande inte kunna äga nåt sånt....

Så jävla trött är jag på det....

O ert tjat om EU-migranter som tigger i Sverige det är mättat nu.....
För i Spanien finns det SVENSKA tiggare mensäger ni nåt om dem NEJ det gör ni inte för det är tydligen ok att vara svensk o tigga i ett EU-land snacka om en jävla dubbelmoral....

Ta på er våra skor o vandra där vi vandrar innan ni yttrar er....

Peace And Love

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

min GB


Skapa flashcards