Direktlänk till inlägg 29 december 2015

Julen över

Av Jocke - 29 december 2015 09:56

Nu är julen över för denna gång men inte hemlösheten i dess olika slag.

Ni som vet vem jag är och känner o känner till mig vet om att jag värnar för dem hemlösa här i Sverige.

Dem som kommer pga deras länder är u krig finns det andra grupper som värnar för och migranterna finns det oxå grupper för.

Men jag har själv varit hemlös och bott på gatan o jag vet hur kallt det är om nätterna även om att det nu inte varit så kallt o snarare vår än vinter, men nu är det slut med plusgrader o nu kommer minusgraderna även om det är plus ? 3 på mätaren så gör vinden att det blir minus och om ni tror att det inte är några problem så tycker jag ni ska mitt i natta gå ut och ställa er i tio minuter endast iklädda trosor/kalsonger på balkongen eller var som om ni klarar tio minuter utan problem så är ni grymma.

Men jag kan ju säga er att dem tio minuterna motsvarar ca 1.5 tim för en hemlös på gatan.

Då jag var hemlös och bodde på gatan så var det -15 på mätaren men i vinden som blåste då 2010 var det -25 ska ni veta och försöka sova ute då utan långkalsonger eller en ordentlig jacka eller skor var lönlöst. Man kunde sitta i 30 min sen var man tvungen att gå för att inte förfrysa.

Sova gjorde jag på bibblan eller på en värmestuga o då om jag hade tur så sov jag i fyra timmar om dagen.

Så nu vill jag försöka iom detta blogginlägg försöka väcka folket runt om i Sverige för att hjälpa även dem hemlösa i vårat avlånga land o inte bara dem som kommer nu eller migranter.

Detta är inte nåt som ska tolkas som att jag sätter grupper mot varandra utan detta är ett rop på hjälp.

Jag har tur som vissa inte har o det är jag har tak över skallen en säng att sova i.

Det finns en grupp på Facebook som heter: Öppna famnen - Hjälp till hemlösa och bostadslösa den finns just nu i Stockholm men även jag som bor i malmö försöker hjälpa hemlösa och bostadslösa på nåt sätt.

Jag går på socialbidrag själv o har det inte så fett men jag försöker göra det lilla jag kan göra för dem hemlösa ibland är det så att jag själv hamnar i knipa då jag inte tänker på mig själv först o främst.

Med detta vill jag säga :

En kan inte göra allt, men många kan göra lite.

PEACE AND LOVE ? ? ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jocke - 27 januari 2017 11:45


Detta tycker jag är helt fantastiskt att socialens tandläkare kan bedöma vilka tänder jag kan behålla när tandläkaren som undersökt mig inte kan bedöma vilka tänder som går o rädda innan jag varit hos en tandhygienist och tagit bort tandsten som går ...

Av Jocke - 25 december 2016 17:51


Julen är över för mig redan idag juldagen. Jag önskar er alla en god forttätning. Men för oss hemlösa är kampen om ett drägligt liv inte slut o inte mitt heller för att försöka göra nåt för dem hemlösa i Malmö . Jag fick en grym julklapp av en perso...

Av Jocke - 15 december 2016 14:59


Hej. Var ett tag sen jag skrev nu så jag får väl börja skärpa mig . Men detta blir inte särskilt långt utan snarare ett rop på er hjälp ang om att hjälpa till o skänka julkkapp till hemlösa i mitt närområde . Det jag har gjort är att varit ut...

Av Jocke - 9 juli 2016 19:31

Jag vet inte vad det är med folk i allmänhet men tydligen så har alla vänner som dem umgås med merän 1 gång i veckan . Men det är så fel att gå o tro det . Dem hemlösa man ser sitta på en parkbänk umgås mer eller mindre för att dem har ett beroende...

Av Jocke - 25 mars 2016 13:03

Hej på er alla . Jag har haft en resa som jag aldrig trodde jag skulle få i mitt liv en resa i skit och lycka inget jag skulle rekommendera till någon inte ens min värsta fiende . Jag har bott på gatan på härbärge gruppboende hotell . Har gått...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

min GB


Skapa flashcards