Alla inlägg den 14 december 2015

Av Jocke - 14 december 2015 21:26
Av Jocke - 14 december 2015 11:53

Hej ni få som följer mig.

Nu har även kylan kommit ner till den södra delen av vårt avlånga land för redan igårkväll klockan 20.00 ca så såg jag folk skrapa sina bilrutor.

Inatt så stod jag o röka ? på balkongen så var det inga plusgrader vill jag lova er.

Så mina tankar började snurra med en gång o mina tankar gick med en gång till dem som är tvungna att sova ute i detta.

Jag fick en flaschback på hur det var 2010 då jag själv var på gatan inte av fri vilja för dem som valt det är få ska ni veta. Och dem som väljer det vill inte vara i klorna på en myndighet som behandlar dem som barn o lägre stående väsen, vet hur det är och hur det känns nämligen.

Jag är själv en av dem hemlösa fast jag har en säng o sova i tak över huvudet en dusch o duscha i, men jag lever ju inte mitt egna liv o regler för det gäller att göra som soc säger annats är det tack och adjö nämligen.

Då jag var riktigt engagerad i soppkök Malmö så träffade jag en massa besökare som levt på gatan i över 15-20 år o inte fått nån hjälp alls.

Soc skyller på att dem börjat droga på nåt sätt som dem inte accepterar.

Men det soc inte reflekterar över är att soc stoppar tillbaka dem på samma ställe där dem.får lov o vara drogpåverkad. Det är ett härbärge här i malmö som accepterar det, o det sjukaste är att dem lämnar in sina verktyg o droger för att antingen äta eller sova en stund.

Klart som fan att en som kommit ut från en avgiftning lätt hamnar tillbaka i drogandet.

Sen när det gäller kläder skor o sånt så hjälper soc inte till med det. Utan överlåter det till missionen kyrkan o frivilliga organisationer och allmänheten vilket är så fel


Sen gör inte kommunerna vad dem ska heller, ist för att agera så blundar dem åt problemet ist o dem.för inte nån diskussion med nån eller nåt annat parti hur dem ska komma över en lösning på problemet heller.

Hade jag kunnat och haft ekonomi till det så skulle jag köpt ett hus med en massa lägenheter. Dem lägenheterna hade jag hytt ut till dem hemlösa o det hade iaf inte kostat 30000 som ett privat härbärge kostar i denna stad.

Det värsta är att jag kan inte ens köpa några vantar eller mössor eller halsdukar åt hemlösa för min egna ekonomi tillåter inte det.

PEACE AND LOVE ? ?

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

min GB


Ovido - Quiz & Flashcards