Alla inlägg den 23 december 2015

Av Jocke - 23 december 2015 11:09

Hej

Nu är det återigen jul o det är många som inte har någon att dela den med.

Då finns för tredje året i rad så har soppkök Malmö jul för hemlösa och behövande och dem som är ensamna på Moriska Paviljongen i folkets park i malmö.

Fast jag har anmält mig som volontär så sitter jag och velar fram o tillbaka om jag ska vara med.

Men det lutar nog åt det tror jag men det kommer ju inte vara samma sak som det var förra året för då vart jag mer eller mindre tvingad att vara där tack vare en underbar person/kvinna.

Att få höra orden: Jag blir grymt besviken på dig om du inte kommer. Dem orden värmde mitt hjärta o själ att höra. För man kände sig efterlängtad och behövd, inte samma sak i år för ingen skulle sakna mig ändå om jag inte dyker upp o det finns ett par personer som blir glada om jag inte dyker upp o det är både volontärer och i ledningen.

Men men beslutet tas under morgondagen då jag börjar den med kaffe på favvofiket Cafekoco på caroli city i malmö.

GO JUL ? PÅ ER

Peace And Love to all of you

Ovido - Quiz & Flashcards