Direktlänk till inlägg 17 december 2015

Tänk

Av Jocke - 17 december 2015 13:23

Tänk är ett väldigt bra ord tycker jag men det är nog inte många som gör det när dem ser en utslagen person som står o ber om en krona eller som säljer faktum hemlösas tidning. Under mina vandringar i Malmöstad har jag sett träffat på och snackat med Hemlösa som bor på gatan förmedlat var dem kan fira jul ? förutom missionen då. För soppkök Malmö kommer även i år ha julafton på Moriskan i folkets park för hemlösa och behövande.

Inatt så stod jag i balkongöppningen o rökade o kände hur kallt och ruggigt det var o mina tankar gick direkt till folket som bor på gatan trappor källare pissoarer ställe med tak o en vägg mot den kalla vinden som blåser.

Jag har även försökt starta event o frågat om hjälp av folk att hjälpa mig o köpa in varma jackor skor vantar halsdukar i min grupp på Fb men utan framgång.

Även här i min blogg har jag gjort det men det verkar till o vara menlöst att försöka ens att höra det.

Så när ni firar jul ? så kan ni ju skänka en tanke när ni äter julmaten o öppnar era julklappar åt dem som inte kan eller har möjlighet att göra nåt av det ni gör den dagen


Så ifrån mig till er säger jag God Jul ? nu för jag kommer inte säga det igen här.

PEACE AND LOVE ? ? ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jocke - 27 januari 2017 11:45


Detta tycker jag är helt fantastiskt att socialens tandläkare kan bedöma vilka tänder jag kan behålla när tandläkaren som undersökt mig inte kan bedöma vilka tänder som går o rädda innan jag varit hos en tandhygienist och tagit bort tandsten som går ...

Av Jocke - 25 december 2016 17:51


Julen är över för mig redan idag juldagen. Jag önskar er alla en god forttätning. Men för oss hemlösa är kampen om ett drägligt liv inte slut o inte mitt heller för att försöka göra nåt för dem hemlösa i Malmö . Jag fick en grym julklapp av en perso...

Av Jocke - 15 december 2016 14:59


Hej. Var ett tag sen jag skrev nu så jag får väl börja skärpa mig . Men detta blir inte särskilt långt utan snarare ett rop på er hjälp ang om att hjälpa till o skänka julkkapp till hemlösa i mitt närområde . Det jag har gjort är att varit ut...

Av Jocke - 9 juli 2016 19:31

Jag vet inte vad det är med folk i allmänhet men tydligen så har alla vänner som dem umgås med merän 1 gång i veckan . Men det är så fel att gå o tro det . Dem hemlösa man ser sitta på en parkbänk umgås mer eller mindre för att dem har ett beroende...

Av Jocke - 25 mars 2016 13:03

Hej på er alla . Jag har haft en resa som jag aldrig trodde jag skulle få i mitt liv en resa i skit och lycka inget jag skulle rekommendera till någon inte ens min värsta fiende . Jag har bott på gatan på härbärge gruppboende hotell . Har gått...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

min GB


Skapa flashcards