Alla inlägg under juli 2014

Av Jocke - 22 juli 2014 12:38

Ibland blir jag väldigt förundrad över hur folk egentligen tänker på hur en hemlös är. För folk tror bara för man har tak över skallen så är man inte hemlös . Hemlös är man när man inte har ett första handskontrakt så alla studenter andra handshyrare hotell eller härbärgsboende och inneboende är oxå hemlösa enligt Socialstyrelsens benämning på hemlösa så ni vet det.......

Jag är och förblir hemlös fast jag har tak över skallen tills den dag jag får eget kontrakt utan mellanhänder så ni vet det .

O ni som tror att bo på härbärge ger en mer o leva för tar jävligt fel för på dem härbärgen jag har bott har där inte funnits kyl eller frys el spis.

O äta ute kostar merän det smakar ska ni veta så ni som säger att man ska spara undan så ber jag er tänka på vad det kostar o äta ute.....

Peace And Love

Av Jocke - 7 juli 2014 15:19

Jag kommer väl få höra för detta jag nu ska skriva om men men är ju van.

Jag vet att jag inte är speciell när det gäller detta jag ska skriva om för jag vet det är många som mig som är ensamna dagarna igenom.

Vrf jag skriver detta är för att ni ska få en inblick i o vara helt ensam om dagarna o att inte ha nån o umgås med....

Jag är väl egentligen lyckligt lottad att jag har ett ställe o gå till som mitt favvofik men det är inte samma sak som att ha en nära vän som man kan träffa och umgås med o prata om allt med eller fika o snacka skit...

Jag är en social person en som gillar o ha folk omkring mig inte vara ensam o sitta på ett ställe där alla nu känner igen mig.

När jag går runt på gatorna så ser jag par vänner bekanta ute tillsammans så som man hade det innan man blev hemlös 2010 man hade vänner då som man träffade fika gick ut o såg på fotboll tog en bira bara så där helt apropå.

Min dag (en liten inblick i en av mina dagar) :

Jag vaknar i regel klockan halv sex röker en cigg går in o fixar skallen beger mig sen 06.22 mot barista för o hjälpa till med uteserveringen sen sitter jag ett par timmar där tills klockan är 11.00 sen går jag iväg till boplats syd sen bibblan för o söka jobb. Då har klockan blivit ett sen tillbaka till barista o stannar där till klockan 16.00 sen beger jag mig hemåt till boendet jag har för o hamna på mitt rum o glor på dumburken.....

Det är en normal dag i mitt patetiska liv.......

Så nu idag är det samma sak snart dags o åka dit o stänga in mig....

Jag vet det är många som har det som mig förrutom barista.....

En dag så får jag väl vänner igen som vill umgås med mig hoppas jag.....

Kärleken vet jag inte vad det är längre för den har försvunnit ur mitt system...

Men men vad gör det om hundra år? Lever ändå inte


Peace And Love

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

min GB


Skapa flashcards