Direktlänk till inlägg 24 januari 2016

Malmö AID

Av Jocke - 24 januari 2016 12:16

Hej.

Ska skriva om en organisation eller förening är det nog.

Dem heter Malmö Aid och dem står vid Caroli city på stora kvarngatan varje lördag i Malmö .

Dem serverar soppa till hemlösa och behövande dem gör ingen skillnad på folk o folk alla är välkomna att få soppa och en pratstund dem har även kaffe och kakor .

Och jag brukar sitta och titta på dem varje lördag från mitt favorit fik och jag brukar även gå ut och snacka med dem.

Dem är ett gäng företagare som gått ihop för att kunna göra skillnad när det gäller hemlösheten I Malmö men dem har stora planer.

Lite hemligt är det ännu men jag kan säga att det har nog inte gjorts i Malmö och dem har pratat med en stor profil i sverige och jag tror det kan bli en succé även här .

Men dem hemlösa som jag träffat under dessa lördagar är dem från värmestugan värnan på nobeltorget .

Det finns fortfarande ett stort behov av hjälp till hemlösa och behövande så jag hoppas att jag kan få ut budskapet att hjälp behövs .

Nu har det visserligen blivit lite mildare men det behövs fortfarande behov av hjälp med vinterskor storlek herr 41-46 dam 37-41 halsdukar vantar mössor stora ryggsäckar underställ unisex alla storlekar.

Detta ville jag få ut och få fram jag hoppas ni kollar upp Malmö Aid på nätet och fb .

PEACE AND LOVE ? ? ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jocke - 27 januari 2017 11:45


Detta tycker jag är helt fantastiskt att socialens tandläkare kan bedöma vilka tänder jag kan behålla när tandläkaren som undersökt mig inte kan bedöma vilka tänder som går o rädda innan jag varit hos en tandhygienist och tagit bort tandsten som går ...

Av Jocke - 25 december 2016 17:51


Julen är över för mig redan idag juldagen. Jag önskar er alla en god forttätning. Men för oss hemlösa är kampen om ett drägligt liv inte slut o inte mitt heller för att försöka göra nåt för dem hemlösa i Malmö . Jag fick en grym julklapp av en perso...

Av Jocke - 15 december 2016 14:59


Hej. Var ett tag sen jag skrev nu så jag får väl börja skärpa mig . Men detta blir inte särskilt långt utan snarare ett rop på er hjälp ang om att hjälpa till o skänka julkkapp till hemlösa i mitt närområde . Det jag har gjort är att varit ut...

Av Jocke - 9 juli 2016 19:31

Jag vet inte vad det är med folk i allmänhet men tydligen så har alla vänner som dem umgås med merän 1 gång i veckan . Men det är så fel att gå o tro det . Dem hemlösa man ser sitta på en parkbänk umgås mer eller mindre för att dem har ett beroende...

Av Jocke - 25 mars 2016 13:03

Hej på er alla . Jag har haft en resa som jag aldrig trodde jag skulle få i mitt liv en resa i skit och lycka inget jag skulle rekommendera till någon inte ens min värsta fiende . Jag har bott på gatan på härbärge gruppboende hotell . Har gått...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

min GB


Skapa flashcards