Direktlänk till inlägg 16 februari 2016

Flashback

Av Jocke - 16 februari 2016 17:28

Imoese fick jag verkligen en flashback på hur jag hade det 2010. Träffa på ett ungt par vi kan kalla dem Jens och tina. Dem är i tidig 20 års åldern dem har som jag aldrig haft något problem med varken alkohol eller droger eller psykisk ohälsa. Deras problem är ren skär otur o en del problem hemifrån.

Jag snacka med dem innan jag drog till jobb och allt börja med att Jens fråga om en cigg. Jag fråga om dem ville ha frukost först tveka dem men jag sa följ med mig . Vi gick in på Espresso house där fixa jag två frulle till dem.

Jag berätta för dem att jag själv är hemlös o varit det sen 2010. Men dem var ändå misstänksam mot mig o vad jag egentligen ville för precis som jag så har dem ej mött nån med en vänlig själ eller person.

Dem är grymma personer som egentligen orkar med att bo på gatan o stå emot trycket med att börja med droger eller alkohol.

Dem har inte sovit inne i en säng på merän 4-8 veckor dem minns inte senast dem sov i en säng eller duscha.

Jag sa till dem att möta mig på centralen om 2 dagar o att jag skulle försöka få igång en donation så dem kan iaf få komma inomhus till helgen . Själv lägger jag 300 men jag kommer behöva er hjälp typ 10 st att lägga 100 kr var så detta är ett skrik till hjälp för att jag ska kunna hjälpa två unga personer att få sova inne duscha o laga mat i tre dagar iaf.


PEACE AND LOVE ? ? ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jocke - 27 januari 2017 11:45


Detta tycker jag är helt fantastiskt att socialens tandläkare kan bedöma vilka tänder jag kan behålla när tandläkaren som undersökt mig inte kan bedöma vilka tänder som går o rädda innan jag varit hos en tandhygienist och tagit bort tandsten som går ...

Av Jocke - 25 december 2016 17:51


Julen är över för mig redan idag juldagen. Jag önskar er alla en god forttätning. Men för oss hemlösa är kampen om ett drägligt liv inte slut o inte mitt heller för att försöka göra nåt för dem hemlösa i Malmö . Jag fick en grym julklapp av en perso...

Av Jocke - 15 december 2016 14:59


Hej. Var ett tag sen jag skrev nu så jag får väl börja skärpa mig . Men detta blir inte särskilt långt utan snarare ett rop på er hjälp ang om att hjälpa till o skänka julkkapp till hemlösa i mitt närområde . Det jag har gjort är att varit ut...

Av Jocke - 9 juli 2016 19:31

Jag vet inte vad det är med folk i allmänhet men tydligen så har alla vänner som dem umgås med merän 1 gång i veckan . Men det är så fel att gå o tro det . Dem hemlösa man ser sitta på en parkbänk umgås mer eller mindre för att dem har ett beroende...

Av Jocke - 25 mars 2016 13:03

Hej på er alla . Jag har haft en resa som jag aldrig trodde jag skulle få i mitt liv en resa i skit och lycka inget jag skulle rekommendera till någon inte ens min värsta fiende . Jag har bott på gatan på härbärge gruppboende hotell . Har gått...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

min GB


Skapa flashcards