Direktlänk till inlägg 6 februari 2014

Seriöst

Av Jocke - 6 februari 2014 22:34

Jag är en person som är SERIÖST engagerad i frågan ang om hemlöshet.

Jag har hört o sett hur folk snackar tittar på oss hemlösa o det är blickar ord som inte är vidare trevliga jag har fått bita mig i tungan knyta mina händer i fickan för att inte reagera.


Men ist så visar man ingen respekt för någon och det är skrämmande o se personer behandla andra på det viset.....

Satt på utanför och röka när jag såg en av soppkök Malmös besökare kom gående han gicK fram till en person som precis när han kom fram tog fram en ask cigg, mannen fråga om han kunde undvara en cigarett o killen svarar mannen nej jag har bara en kvar vilket var lögn. Han tacka gick
vidare o fråga nästa som stod o röka, den kvinna gav han en cigg o hon tände den till han. Mannen tacka o sa högt tur det finns änglar, killen som neka han sa högt luffare kvinnan regera på en millisekund o sa att han " vem är du att döma andra din jävla snorunge" killen svara tillbaka HORA då klicka det i skallen på mig o två andra vi fråga vad fan kalla du dem killen drog fortare än kvickt . Mannen kom fram o sa dig känner jag igen från parken . Vi satte oss ner på stenmuren vid ingången jag snacka med han i en halvtimme sen sa han att han skulle iväg till mIssionen jag tog fram mina sista cigg o dem sista tio kronor jag hade sa till han att det kommer ett soppkök i Limhamn den 16 februari . Han sa hej o tack sen pep han iväg mot missionen....

Jag satt kvar en stund efter o kom på att det var inte sista gången jag kommer få höra o se fördomar mot hemlösa o att folk som den idioten göra så........

Att vara hemlös är inte en sjukdom som spetälska eller pesten........

Vi är individer behandla oss som du behandlar dina vänner som du har så kär...........

Peace And Love

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jocke - 27 januari 2017 11:45


Detta tycker jag är helt fantastiskt att socialens tandläkare kan bedöma vilka tänder jag kan behålla när tandläkaren som undersökt mig inte kan bedöma vilka tänder som går o rädda innan jag varit hos en tandhygienist och tagit bort tandsten som går ...

Av Jocke - 25 december 2016 17:51


Julen är över för mig redan idag juldagen. Jag önskar er alla en god forttätning. Men för oss hemlösa är kampen om ett drägligt liv inte slut o inte mitt heller för att försöka göra nåt för dem hemlösa i Malmö . Jag fick en grym julklapp av en perso...

Av Jocke - 15 december 2016 14:59


Hej. Var ett tag sen jag skrev nu så jag får väl börja skärpa mig . Men detta blir inte särskilt långt utan snarare ett rop på er hjälp ang om att hjälpa till o skänka julkkapp till hemlösa i mitt närområde . Det jag har gjort är att varit ut...

Av Jocke - 9 juli 2016 19:31

Jag vet inte vad det är med folk i allmänhet men tydligen så har alla vänner som dem umgås med merän 1 gång i veckan . Men det är så fel att gå o tro det . Dem hemlösa man ser sitta på en parkbänk umgås mer eller mindre för att dem har ett beroende...

Av Jocke - 25 mars 2016 13:03

Hej på er alla . Jag har haft en resa som jag aldrig trodde jag skulle få i mitt liv en resa i skit och lycka inget jag skulle rekommendera till någon inte ens min värsta fiende . Jag har bott på gatan på härbärge gruppboende hotell . Har gått...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

min GB


Ovido - Quiz & Flashcards