Alla inlägg den 5 november 2013

Av Jocke - 5 november 2013 09:09

Hej....................

 

Nu är det tio dagar kvar och jag har knappt sovit inatt pga det som komma skall........

 

Fick igår ett förslag av envän som jag nästan precis fått som vän på FB nåt som man inte får direkt av en person som man inte känner.....

 

Jag vill så gärna ta emot detta men jag känner det är svårt och göra just pga att jag inte känner personen ordentligt........

 

Jag vet denna person har ett stort hjärta precis som alla mina vänner jag nu har kvar i min vänlista......

 

Jag vet att det kommerbli en jobbig dag och jag vet jag kommer gräva ner mig den 15/11 och att jag inte kan glädjas av att jag fyller den dagen pga pappa gick bort då för fem år sen 2008......

 

Så jag vet inte vad jag ska göra om jag ska kolla upp hotell eller vad........

 

Önska jag inte hade det liv jag har utan at jag kunde leva som en normal person som inte har dessa krav på mig och att jag inte känner mig mindervärdig och att jag bestämmer över mitt eget liv och vilka saker jagkan och inte kan göra utan att nån säger till mig att jag inte får göra dem....

 

Känner mig så betydelselös och osynlig i detta samhälle vi lever i och att man bara har skyldigheter och inga rättigheter...

 

Är det meningen att man ska förlora sin identitet för att man söker hjälp hos den myndighet som ska finnas där för en när man hamnar i den situation som man hamnat i ??

 

Ska man bli kuvad för att man behöver hjälp blir man som dem har i Indien i olika kast-system  är det meningen att man ska behöva foga sig efter allt dem säger och att man bara ska ta emot bli behandlad som skiten under skosulan på deras skor, Jag bara undrar.............

 

Hade jag inte haft med dem sociala myndugheterna och göra hade jag kunnat åka till graven prata med pappa och sen äta en god middag som jag vet pappa och jag gilla och dricka den ÖLEN (som är förbjuden där jag bor) som jag hade kunnat dricka om jag inte var i klorna på dem sociala myndigheterna......

 

Lev väl o ta hand om varandra...

 

Peace And Love

Ovido - Quiz & Flashcards