Alla inlägg den 15 november 2013

Av Jocke - 15 november 2013 12:37

Idag på dagen för fem år sen dog min pappa i cancer just denna dag är oxå min födelsedag.

2008 satt jag och förfesta för jag skulle gå ut o fira min födelsedag med vänner jag då hade.
Jag smsa min storasyster o fråga hur det var med pappa som låg då på hospis jag fick svaret att han hade somnat jag fråga om han sov o då fick jag svaret Nej har har somnat in, min hjärna koppla först inte så jag skicka Menar du han sover? Nej han har gått bort. Jag tappa allt jag hade i mina händer o börja skaka o gråta jag kände hur alkoholen rann ur min kropp o jag kände mig nykter.
En av dem jag var inneboende hos körde mig till hospis men väl framme där så kom jag inte in. Jag ringde o smsa min syster men fick inget svar. Redan där visste jag att jag inte var välkommen.

Jag åkte tillbaka hem o låste in mig på mitt rum o stanna där hela helgen.

Nu sitter jag ensam som alla andra år på denna dag nere på Gustav och China Box o dricker en öl för pappa mamma o mig.

Lev väl o ta hand om varandra

Ovido - Quiz & Flashcards