Direktlänk till inlägg 12 november 2013

En dag

Av Jocke - 12 november 2013 13:43

JAg ska berätta vad jag gör om dagarna egentligen när jag inte har Miroi och gå till...

Dem dagarna är väldigt korta för mig...


Kvällen innan eller på natten mellan 02.00-03.00 så ställer jag klockan på mobilen så jag vaknar klockan 07.00 då vaknar jag o sätter på tv-n sen klär jag på mig och går och hämtar kaffet sen går jag tillbaka till mittrum och väntar på att klockan ska bli 07.30 då går jag ut och hämtar min frukost sen tilbaka till mitt rum för att äta min frukost som består i flingor med mjölk och har man tur så finns det citronfil men i regel inte. Brödet eller bullarna som dem har är torra som fnöske...


Så när man har ätit så om man har så går man ut och röker sen mer kaffe och in på rummet igen...


Manblir rätt avtrubbad av att vara på härbärget så man gör inte mycket merän dricker kaffe sover ser på tv sen mer kaffe sen sova igen o sen mer tv.


Vid 18.00 så går man över på andra sidan och ser om det finns nån vetebröd vilket det enda jag äter (som dem får i från konditori Katarina från sallerupsvägen) kanelbullarna eller tårtorna äter jag inte bara sen tillbaka till rummet och glor på mer tv sen vid 20.00 så tar man en dusch och efter det så är det tv som gäller fram tills man ska sova vid 02.00-03.00 sen börjar det om igen...


Så hade jag inte haft Miroi så hade mina dagar alltid sett ut så tills jag hade blivit knäpp och gjort något väldigt dumt med mig själva...


Men den andra december så hamnar jag i FAS 3 och då bestämmer AF över vad jag ska göra och jag hoppas jag min Alfa-kassa så jag slipper att söka hos soc för om jag ska söka hos dem så lär jag inte få någon hjälp.....


Det var en dag och lite framtid för min del ni fått reda på nu ......



Lev väl och ta hand om varandra-......


Peace And Love

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jocke - 27 januari 2017 11:45


Detta tycker jag är helt fantastiskt att socialens tandläkare kan bedöma vilka tänder jag kan behålla när tandläkaren som undersökt mig inte kan bedöma vilka tänder som går o rädda innan jag varit hos en tandhygienist och tagit bort tandsten som går ...

Av Jocke - 25 december 2016 17:51


Julen är över för mig redan idag juldagen. Jag önskar er alla en god forttätning. Men för oss hemlösa är kampen om ett drägligt liv inte slut o inte mitt heller för att försöka göra nåt för dem hemlösa i Malmö . Jag fick en grym julklapp av en perso...

Av Jocke - 15 december 2016 14:59


Hej. Var ett tag sen jag skrev nu så jag får väl börja skärpa mig . Men detta blir inte särskilt långt utan snarare ett rop på er hjälp ang om att hjälpa till o skänka julkkapp till hemlösa i mitt närområde . Det jag har gjort är att varit ut...

Av Jocke - 9 juli 2016 19:31

Jag vet inte vad det är med folk i allmänhet men tydligen så har alla vänner som dem umgås med merän 1 gång i veckan . Men det är så fel att gå o tro det . Dem hemlösa man ser sitta på en parkbänk umgås mer eller mindre för att dem har ett beroende...

Av Jocke - 25 mars 2016 13:03

Hej på er alla . Jag har haft en resa som jag aldrig trodde jag skulle få i mitt liv en resa i skit och lycka inget jag skulle rekommendera till någon inte ens min värsta fiende . Jag har bott på gatan på härbärge gruppboende hotell . Har gått...

Ovido - Quiz & Flashcards