Direktlänk till inlägg 4 november 2013

Mår riktigt

Av Jocke - 4 november 2013 21:43

Idag är det 11 dagar kvar innan värsta dagen på året infaller , men innan den dagen så infaller fars dag .
Jag märker att jag mår mer i mer dåligt ju närmare dessa dagar det kommer .....
Jag vet att jag har vänner som bryr sig om mig men jag vet jag är självisk o en idiot när jag skriver detta men förlåt det är ingen som vet hur det är o förlora sin förälder på sin födelsedag o sen på begravningen inte få ett enda jag beklagar sorgen .

Jag känner dessa dagar som nu kommer lär bli ett helvete för mig.

Inte nog med att jag mår piss av att bo där jag bor nu kommer det bli ännu värre. Fan

Jag mår verkligen inte bra

Hoppas jag klarar detta .....

Lev väl o ta hand om varandra

Peace And Love

 
 
Ingen bild

Cocco

7 november 2013 12:15

Hej Jocke. Nu kan jag ha helt fel för vi känner inte varandra och jag vet inget om dig. Jag känner mig väldigt frustrerad när jag läser dina inlägg. Jag menar inget illa men vill fråga dig om du kan tänka dig att fundera på om du tycker synd om dig själv? Vi är många som förlorat nära och kära, men ska man verkligen gräva ner sig i veckor varje år inför årsdagen då de gick bort? Jag förlorade själv min mamma för ett år sedan. Det går inte en dag utan att jag tänker på henne och tårarna är inte slut än... Men jag låter inte mammas bortgång bli en ursäkt för att låta mitt liv falla ihop.
Du skrev på Facebook om din saknad av boende och människor som bryr sig, samtidigt som du blir arg för att det boende du har kräver vissa saker av dig och faktiskt troligen blir oroliga om du inte kommer som avtalat. Och om du inte kommer, ska då din plats stå tom när någon annan skulle kunna använda den - någon som får sova kallt för att du inte kunde tala om att du inte behöver sängen?
Förlåt om jag trampar dig på tårna, jag vet att jag är hårdhudad. Faktum är att jag vill få veta och förstå bättre! Jobbar själv inom vården och försöker hjälpa till när det går, men bara dem som vill ha hjälp och som själv gör vad de kan för att må bättre.

Jocke

8 november 2013 10:02

En sak ska du veta innan du öppnar munnen som du själv sa du vet inget om mig och vad jag har gått igenom i mitt liv ,

När det gäller mina föräldrar så ska du inte yttra dig för du har ingen rätt och döma mig at du har kunnat bearbeta din sorg fine bra för dig men jag har inte det och min far gick bort på min födelsedag bara så du vet det....

Vad beträffar mitt boende så undrar jag egentligen om du vet hur det är att vara värd midre än skiten under din skosula om inte knip igen...

Du har nämligen inga rättigheter när du är i klorna på dem sociala myndigheterna .....

Jag ber om ursäkt för att jag vänder taggarna utåt men du vet inget och med detta brev du mig skriver visar att du inte kan ens förstå vad jag har gått igenom sen 1988 då min mamma gick bort i cancer hon vardå 44 och jag skulle fylla 21......

2008 gick min far bort i cancer på min födelsedag....

Så om du nån gång ska svara på något så ta en annan inledning på ditt brev....

Det är fel tid och väldigt fel av dig att skriva som du har gjort till mig

 
Ingen bild

Cocco

8 november 2013 23:24

Hej Jocke.
Så tråkigt att du tog så illa vid dig av mitt brev. Jag ville verkligen inte såra dig, Förlåt!
Dömer dig gör jag absolut inte, som jag skrev känner vi ju inte varandra.
Jag försöker och vill förstå hur du har det och skulle vilja veta vad du vill ha för stöd och av vem för att uppnå din önskelista? Finns det något du skulle kunna göra själv?
Du ska verkligen veta att i mitt hjärta sitter ingen som skit under skorna. Jag kan dock tycka att folk kan bära sig skitkasst åt ;) Därmed inte sagt att du gör det - vill jag förtydliga!
Har du lust att hjälpa mig förstå?

Jocke

12 november 2013 11:38

Hej......
Med tanke på ditt senaste brev så känner jag att det finns en misstro i dig på att personer inte gjort sitt yttersta till att ordna sin tillvaro så att man kan få ett drägligt liv och att inte behöva söka hjälp och stöd hos andra , så nej Cocco så tror jag inte ens om jag förklarar för dig hur det är att ha den tillvaron jag har just nu skulle få dig att förstå ...

Men du kan ju göra ett experiment du kan ju själv ge dig ut och leva som en hemlös en månad utan vänner eller nån som du kan vända dig till när du bor på gatan och prova på hur det är och bo på ett natthärbärge som stadsmissionen är och inte veta var du ska duscha äta eller sova nånstans då kanske du kan förstå vad vi genomlider varje dag och foga dig efter soc och deras regler där dina rättigheter försvinner så fort du stiger innanför deras dörrar....

Där du och bara du ska göra och inget få även om du är drogfri och aldrig tagit en drog i hela ditt liv och aldrig varit i den kretsen bo på ett härbärge där dem få vara hur höga eller fulla som helst och ändå komma in...

Gör det och då behöver jag inte förklara för dig för då har du samma känsla som jag och många fler i min sits har.....

MVH Jocke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jocke - 27 januari 2017 11:45


Detta tycker jag är helt fantastiskt att socialens tandläkare kan bedöma vilka tänder jag kan behålla när tandläkaren som undersökt mig inte kan bedöma vilka tänder som går o rädda innan jag varit hos en tandhygienist och tagit bort tandsten som går ...

Av Jocke - 25 december 2016 17:51


Julen är över för mig redan idag juldagen. Jag önskar er alla en god forttätning. Men för oss hemlösa är kampen om ett drägligt liv inte slut o inte mitt heller för att försöka göra nåt för dem hemlösa i Malmö . Jag fick en grym julklapp av en perso...

Av Jocke - 15 december 2016 14:59


Hej. Var ett tag sen jag skrev nu så jag får väl börja skärpa mig . Men detta blir inte särskilt långt utan snarare ett rop på er hjälp ang om att hjälpa till o skänka julkkapp till hemlösa i mitt närområde . Det jag har gjort är att varit ut...

Av Jocke - 9 juli 2016 19:31

Jag vet inte vad det är med folk i allmänhet men tydligen så har alla vänner som dem umgås med merän 1 gång i veckan . Men det är så fel att gå o tro det . Dem hemlösa man ser sitta på en parkbänk umgås mer eller mindre för att dem har ett beroende...

Av Jocke - 25 mars 2016 13:03

Hej på er alla . Jag har haft en resa som jag aldrig trodde jag skulle få i mitt liv en resa i skit och lycka inget jag skulle rekommendera till någon inte ens min värsta fiende . Jag har bott på gatan på härbärge gruppboende hotell . Har gått...

Ovido - Quiz & Flashcards