Alla inlägg den 30 november 2015

Av Jocke - 30 november 2015 09:47

Go morgon.

Inatt kan jag ju säga er att det var inte en skön natt.

Jag valde fel natt att vara ute o kolla läget runt om i Malmöstad var dem hemlösa tagit vägen när denna storm ? vid namn GORM.

Tycker det är konstigt att det inte blev ett kvinno namn.

Men det jag upplevde inatt var nog det värsta som jag varit med om även om jag bodde på gatan 2010 o det var svinkallt så var inte det nåt mot inatt.

Regn ? blåst förlåt storm ? o bli tillsagd av vakterna att jag inte fick sitta där o sova ? när jag fråga varför det var ok att andra som kommit till Sverige fick sova så gick dem bara.

Jag gick iväg en sväng på stan o kollade trodde jag skulle blåsa omkull men jag kämpa mig vidare i blåsten. Vid fyra palla jag inte mer utan åkte hem utan att sett nån av dem hemlösa. Jag fann en som jag visste låg tryggt under tak men inte fyra väggar. Det är en kvinna som sover vid caroli city.

Jag gick o kolla så att allt var ok att hon hade torrt o någorlunda lä.

Sen började min marsch hemåt o det nån timme eller så. Jag bytte kläder o satte på tvn för det var lönlöst att sova för mina tankar snurra om alla dem som är tvungna o vara ute i detta skitväder som var inatt.

Jag har en julönskning o det är att alla som är på gatan får fira sin jul ? med nån som bryr sig om dem o visar lite glädje o empati.

Nu sitter jag på ett café o tankarna slutar ändå inte snurra.

PEACE AND LOVE ? ?

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

min GB


Ovido - Quiz & Flashcards