Alla inlägg den 23 november 2014

Av Jocke - 23 november 2014 12:25

Hej........

Jag sitter och kollar på folket som vandrar förbi baristas uteservering, börjar tänka tillbaka till tiden då man var ung o hängde på stan och börjar sakna den tiden då man hade fullt av vänner som man hängde med.

Tittar på alla par som går förbi vissa hand i hand och andra i diskussioner om var dem ska gå. Vissa par ? går in på barista o köper sig en kaffe o en kaka ?.

Jag är ensam här o dem.enda jag pratar med är dem som arbetar här.

Ibland så drömmer jag mig bort till 80-talet då allt var möjligt för en man var ung dum o hade ett stort nätverk av vänner eller kompisar.

Kommer på att jag har en cigg i handen när jag bränner mig :-) svär för mig själv o.tittar upp så ser jag en person som skrattar tyst av min svordom och jag som inte trodde nån hörde mig.

Läser i sydsvenskan att det har skett ytterligare en.brand bland migranternas läger och att det finns personer som går o vaktar nu o tänker: När fan ska kommunen reagera? Detta är ett polisärende men dem.bryr sig tydligen inte om migranterna.

Sen slår tanken mig att det snart är jul ? o att jag är inte med och att arrangera denna jul för hemlösa utan jag kommer vara som en besökare om jag går dit, vilket jag inte vet om jag ska.

Tänk att ha en flickvän att fira den med men det är en dröm som lär förbli en dröm ska försöka att åka bort o gömma mig nånstans fast vart vet jag inte men men skitsamma får låsa in mig i rummet jag har o sova bort hela julen istället.

Tänker på alla dem tusentals människor som inte har någon att fira jul med o önska att jag hade haft enormt mycket pengar för att kunna göra nåt för dem runt om i landet. Och alla dem migranter som finns i landet oxå.

Det är oxå en dröm som tyvärr stannar vid en dröm för jag vet inte hur jag ska kunna få ihop dem pengarna till det.

PEACE AND LOVE ? ? ? ? ? ?

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

min GB


Ovido - Quiz & Flashcards