Alla inlägg den 2 september 2014

Av Jocke - 2 september 2014 18:41

Till dig som.inte står för.dina kommentarer med.namn tycker jag inte ska.yttra dig.

Du säger jag kastar skit på personer isf.vem?

Av Jocke - 2 september 2014 10:08

Nu inför valet så känns det som.vi mindre lottade inte finns med på nån agenda nu när det snart är dags och lägga sista rösten.
Känns som att det enda som gäller är skola och jobb för ungdomar var har vi arbetsföra 40-åringar hamnat då? Även om man finns i den kategori vad det gäller hemlösa så vill jag iaf ha ett.jobb för att känna att jag tillhör det sociala livet.

För ni.ska.veta att det kan.drabba vem.som.helst med det.menar jag att du behöver inte ha något missbruk för att hamna på gatan. Jag o.många fler är bevis på det.

Men när du väl hamnat på gatan så är du inte en individ längre utan.en statistik o en pinne på en grafisk bild och du förlorar alla dina rättigheter och får endast skyldigheter gentemot dem sociala myndigheterna.

Jag har nu varit i socialen klor sen 2010 o det är tröttsamt slitsamt att känna sig otrygg o.att inte ha en fast.plats där man kan få vara en.individ.med rättigheter o att känna mig trygg.

Att förlora jobb boende är.= att.förlora den sociala biten o.vänner

Jag har varit.på botten o vänt o det var 2013 då var jag så långt nere att jag inte orka kämpa utan ville bara försvinna från livet tänk vad skönt att slippa alla bekymmer o problem men nu med.facit.i.hand så hade jag inte.fått dem vänner jag har nu o inte fått.träffa allt.folk jag träffat.på

Men nu är jag snart tillbaka på botten igen o det pga av att dem som jag trodde var vänner visade sig att inte.vara det. Men men får väl se om jag kan fixa det.nu.med som 2013 men jag är osäker på om jag kan det.

Placera And Love

Ovido - Quiz & Flashcards