Alla inlägg den 30 april 2014

Av Jocke - 30 april 2014 09:41

Jag bara undrar vrf ger sig politikerna ut nu när kylan har nästan övergått till värme o sol? Var var dem när det var svinkallt ute och EU-migranterna och hemlösa satt och försökte få ihopa pengar för att överleva kylan...

Nej det är ett fullt spel som körs nu av dem o det gäller alla partier.
Har tappat tron på demokrati och medmänsklighet ifrån partierna.
Jag är själv en av dem många tusen som inte har ett eget boende utan är i klorna på socialen pga att jag inte fick hjälp av socialen. Pga det blev jag vräkt.

Satt och prata med en som oxå var o bli vräkt pga att soc inte ville hjälpa han. Dem sa att dem skulle hjälpa han efter han blivit vräkt, trodde dem arbeta för att förebygga vräkningar men tydligen så är inte verkligheten sådan.....

Det är det enda som får mig att skämmas för att vara svensk .

Jag önska att dem personer som sitter i sina hem (medans det är så många som inte har nåt hem) fick prova på hur det är o vara hemlös utan nåt som helst nätverk eller pengar på fickan....
Dem skulle inte klara en vecka på gatan...

Hemlöshet är ingen sjukdom det är ett problem på politisk nivå

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

min GB


Skapa flashcards