Alla inlägg den 29 december 2013

Av Jocke - 29 december 2013 21:33

2 dagar kvar på detta året som verkligen inte varit mitt på nåt sätt.

Jag har förlorat en hel massa detta året vänner bostad tron på livet och kärleken o all tro på att jag en gång ska bli välkommen tillbaka till min familj.

Men jag har även funnit o vunnit nåt detta år med : nya vänner ett mål i livet.

Det jag hade önskat det hade varit en mille på kontot så jag kunde hyrt en lokal i ett helt år för att hysa in dem som behöver komma inomhus o sova i en säng.

Men det är en dröm för mig som aldrig dessvärre inte kommer bli till verklighet är jag rädd för.

Jag lider med dem alla som bor på gatan svensk som migrant jag ser inte nationaliteten utan bara problemet alla individer står inför i denna stad .

Jag har en önskan innan detta år är slut och det är att alla o jag menar alla försöker göra nåt litet för en utsatt person om du så skänker en krona så är det mkt o det är en början oavsett vad dem ska ha kronan till.

Kommer skriva mer innan året är slut men dela gärna detta vidare för man vet inte om det finns en miljonär med ett stort hjärta som har för många miljoner som inte bryr sig om pengar utan mer vad hjärtat säger....

Peace And Love

Av Jocke - 29 december 2013 10:15

Kom på att nyår närmar sig o jag undrar var 2013 tog vägen.
Detta året har inneburit både ris o ros glädje o sorg med men livet är ju inte en dans på rosor som min mamma sa till mig redan på tidigt 80-tal.

Men jag trodde aldrig att jag skulle hamna där jag är idag iaf. Trodde jag skulle ha fru barn hundar och ett arbete som jag älska o gå till .

Trodde inte att jag skulle vara ensam utan barn inga hundar o inget arbete o bo på ett härbärge, snacka om man hamna fel i detta samhälle och det utan några missbruk eller psykiska problem.

Jag fattar inte än idag vad som gick fel vet inte om det har med o göra att man gifte sig fel o den personen gjorde så man hamna i skuldträsket.

Eller berodde det på att man vata som man var o gick emot strömmen som alla andra följde?

Har alltid gått min egen väg o gjort det jag velat men men på den tiden var man ung o dum nu är man bara dum.

Ibland undrar jag hur mitt liv hade sett ut om jag gjort tvärtemot o gått med strömmen o fogat mig i allt.

Men då hade jag aldrig fått träffa dessa underbara personer jag träffat under denna tid som jag varit hemlös.

O jag menar dem som är vän med mig nu och dem dom har varit vän med mig ni är helt fantastiska personer allihopa.

Jag har gjort mkt dumt o jag ångrar allt dumt jag har gjort men det är lite försent o ångra det nu. Men jag ångrar verkligen allt dumt jag gjort.


Önska jag kunde sia min framtid men det kan jag inte...

Jag kommer se detta liv som en erfarenhet rikare kanske inget man kommer skryta med men jag kommer inte skämmas för det heller.

Jag lider med alla dem som inte har tak över huvudet o en säng o sova i. Jag önskar jag kunde trolla bort hemlöshet me. Jag kan tyvärr inte det utan det enda jag kan göra är o skriva om det o hoppas på att det uppmärksammas det jag skriver o fler engagerar sig i den frågan. För den är lika viktig som en katastrof utomlands det är en katastrof att hemlösheten växer i Sverige o inga politiker bryr sig om det.

Peace And Love

Skapa flashcards