Alla inlägg den 28 december 2013

Av Jocke - 28 december 2013 02:13

När jag satt och såg på nån film som jag sett för flera år sen så konjak o tänka på hur det var att inte kunna se på tv.

När jag vandra omkring 2010 så såg jag tv-ljuset det där blåa skenet i fönsterna o i springorna på persiennerna jag vet jag fundera då på vilja program dem såg på därinne i vardagsrummet o hur många som satt i soffan o glodde tillsammans på tv-n....

Jag kom ihåg hur jag stod utanför Olerys på centralen o tittade på hockey o fotboll jag stod där i flera timmar o tittade.

Jag minns jag hade ont i benen av att stå där o titta men det gjorde inget för jag fick se på tv.

Efter jag stått där var jag tvungen o röra på benen för att få igång blodet igen.

Träffa härom dagen en av mina kolleger där på bänkarna då vi satt om nätterna på pågatågsstationen han berätta att han bor numer i Danmark o jobbar som diskare o han har en 1:a o är skitnöjd med det.
Jag sa till han att jag trodde han var död för jag inte sett han sen 2010 men tack gode Gud att han inte var det.

Skönt o se o höra att det gått bra för vissa som var i samma sits som jag själv då.

Han hade firat jul hos din dotter i norra Skåne o skulle åka hem igen.

Han fråga hur det var med mig o jag ljög o sa det var ok o att jag bodde på kirseberg. Lite sant var det men bara den biten att jag mår bra var lögn.

Just nu så spelar livet mig ett spratt när det gäller boende och kärlek. För det finns inget i sikte av nåt .

Peace And Love

Skapa flashcards