Alla inlägg den 26 december 2013

Av Jocke - 26 december 2013 10:27

Inatt har det varit ordentligt kyligt för våra hemlösa som sover på gatan o jag vet hur det är o jag vet att det är många för många som sover ute .

Jag hoppas att dem nånstans har kunnat ta sig in o sova i trappa eller i en källare .

Sitter o får flashbacks när jag vet hur kallt det varit inatt , men tack o lov så har det inte blåst så mkt som det normalt brukar göra i denna stad.

Önskar jag hade gott om pengar för jag hade försökt med hjälp av nån annan hyrt en lokal där man kunde ordna tältsängar så dem kunde sova där.

Men tyvärr så är jag en arbetslös hemlös och fattig person så jag kan inte göra nåt sånt.

I Malmö finns det hur många o stora lokaler som helst som står tomma så vrf kan inte malmöstad hyra nån sån o ställa upp sängar till dem gör?? Blir så ledsen och frustrerad över att veta det är så många som ligger ute och att det ökar hela tiden.

När ska dem där politikerna sluta se pengar o ist individen bakom ordet hemlös . Dem skryter med att Sverige är ett välfärds land då undrar jag var den välfärden är nånstans för under mina tre år som hemlös så har jag inte märkt nåt....

Om politikerna hade levt en månad som vi lever så tror jag att dem hade ändrat sitt tänk väldigt fort men dem är ju inte i den sits som många av oss är för dem vill inte se dem som är utslagna och utanför samhällets trygga vagga .

Nej jag hoppas att det är fler som kommer reagera över Malmöstads behandling av oss hemlösa och gör detta uppmärksammat på deras olika sociala sidor Twitter Facebook instagram msn ....

Har ni läst ända hot så kan ni gärna få dela detta och be era vänner oxå dela så det sprids som en löpeld.

Jag fiskar inte läsare jag ber er om hjälp för att få ut detta i cybervärlden.

Peace And Love

Skapa flashcards