Alla inlägg den 25 december 2013

Av Jocke - 25 december 2013 09:57

Igår var den bästa dagen som detta året gett mig .
Den glädje o värme som fanns på Breeze har jag inte upplevt på länge.
Att se alla dessa fantastiska underbara volentärer som ställde upp denna dag JULAFTON var så underbart o se och få uppleva.

Min dag började där klockan 09.00 då jag Tanja och Victoria började och bära upp sakerna dem hade med sig när dem kom.

Janni dök upp strax efter Och Tanja o Janni fixade till skynket över baren.

Klockan 10.00 började volentärerna droppa in och Susanne hade kommit med bord och stolar och julklapparna .
Allt åkte upp i ett nafs och det tig inte lång tid innan allt var på plats.

Volentärerna fick sina uppgifter och allt flöt på.

Klockan 12.00 då var det dags en slö start men det kom igång , det serverades saffranssoppa som Green Mango gjort till oss den var utsökt och fantastiskt god.

Under dagen träffa jag på helt underbara personer som verkligen värmde mitt hjärta när den sa att detta var den bästa jul dem upplevt.

Jag tacka dem och sa till dem att utan er hade vi i soppkök Malmö inte kunnat ordna detta och att dem var vår benstomme.

Alla jag prata med sa att dem gärna är med och kvällsvandrar och på våra soppkök i parken.

Att höra dem orden värmde och berörde mig djupt.

Så detta är en hyllning till våra volentärer och till alla dom som skänkt julklappar och mat och annat .......

TUSEN O ÅTER TUSEN TACK TILL ER.....

Vi ses om ni vill på kvällsvandringarna eller på soppköket i Parken i Januari.

KRAM // Jocke Hemlös

Skapa flashcards