Alla inlägg den 23 december 2013

Av Jocke - 23 december 2013 14:29

Iförrgår lördagen började en epok av glädje som vara till igår när man stod och samla in klappar till oss hemlösa med soppkök Malmö.

Man blev helt tagen och chockad av vilka hjärtan det finns bland dessa människor som lämnade klappar och vilken respons man fick.

Så när jag kom till härbärget på lördags kvällen o tänkte tillbaka på dagen så blev det för mycket intryck så man började gråta inte för det var nåt dåligt utan för den medmänsklighet jag fick uppleva på lördagen.
För det man har bemöts med i vanliga fall att man var en lodis o inget värd fanns inte i lördags o inte igår heller.

Igår så började min dag klockan 07.40 med att sätta upp flyers inför : En fet j@vla jul på Breeze för oss hemlösa som jag är med o hjälper till med.

Sen klockan 11.00 så var det dags för mer klappar som samlades in o det vart likadant som på lördagen. Dem dom hade missat oss på lördagen kom på söndagen ist och att soppkök Malmö fanns i Sydsvenskan hjälpte till en hel del med.

Men den värme o kärlek som flöda hos dem som gav var otrolig.

Klockan 18.00 slog vi igen o sen begav jag mig till härbärget där jag slockna av trötthet o utmattning vakna idag klockan 06.00 sovit hela natten helt otroligt .

Detta var två underbara dagar .

Peace And Lov

GOD JUL

Skapa flashcards