Alla inlägg den 19 december 2013

Av Jocke - 19 december 2013 21:41

Man slutas inte förvånas över vilken okunskap folk har egentligen och vilka vridna förutsatts meningar om folk.
Hur kan en person döma en hel grupp av människor bara för dem anordnar en bra sak för oss utslagna från samhället som inte har nånstans att fira jul eller ett nätverk av vänner o familj att fira ihop med?

Fattar inte heller personens tänk när det gäller ORDET hemlös att den personen sätter in oss i olika fack och att det endast är aktiva missbrukare som blivit hemlösa pga socialen att dem inte hjälpt dem.

Hur jävla inskränkt får man vara egentligen o döma ut en hel grupp.
Vad tänker personen med egentligen

Sitta och döma andra varför ?

Frågan e egentligen : Vad gör personen själv ifråga för o hjälpa o stötta oss hemlösa??

Nej kampen mot okunskap tar aldrig slut eller fördomarna varför ska vi behöva kämpa mot det oxå räcker det inte med att vi kämpar mot myndigheter för att få ett tak över skallen ??

Så länge jag andas så kommer jag inte ge upp kampen mot fördomarna mot hemlösa.....

Hoppas den personen får känna på båtar liv vi lever.

PEACE AND LOVE

Av Jocke - 19 december 2013 10:54

Idag har jag gjort en riktigt god gärning jag har för det första gett bort två askar cigg till en man som gick och plocka fimpar från marken vilket jag tycker är grymt äckligt så jag gick in och köpte två askar till han utan han visste jag skulle göra det, men jag fick leta efter han när jag kom ut ifrån pressbyrån...


Sen köpte jag suspended coffee på Barista..........


Jag önska att alla dem som kan och har skulle gå in och köpa en macka en kaffe eller en ask cigg till en hemlös om dem ser en plocka fimpar på marken eller ur askfat............


Önska jag bara hade så mycket pengar att jag kunde köpa flera limpor cigg så jag kunde dela ut det på Julafton när Soppkök Malmö har en FET JÄVLA JUL för dem hemlösa........


Jag måste även få ur mig detta här som jag går och ångrar varje dag :


Jag vet inte om du läser min blogg eller om du har blockerat mig totalt i din skalle och i ditt hjärta MEN JAG SAKNAR MIN UNDERBART GOA VÄN SOM JAG VISSTE JAG KUNDE PRATA MED OM ALLT UTAN ATT DU DÖMDE MIG ELLER FÖRSÖKTE ÄNDRA PÅ MIG OCH DU GAV MIG RÅD NÄR JAG KOM MED NÅT SOM JAG HADE FUNDERINGAR OM....


FÅ IN DETTA I DIN SKALLE JAG SAKNAR DIG


PEACE AND LOVE


          
 

Skapa flashcards