Alla inlägg den 16 december 2013

Av Jocke - 16 december 2013 21:46

En sak slog mig idag när jag satt och prata med två tjejer som ska göra en filmad interjuv med mig om hemlöshet o det är att vi tror bara att det är den vanliga personen som har allt som vi hemlösa inte har som har fördomar men så är det inte tyvärr.

För två dagar sen så fick jag en fråga av en fd missbrukare som var och hälsa på en av personalen här på Beijers Hus vad jag hade tagit för att bli hemlös, han satt i köket på b1 som det kallas och det första han fråga var om jag snusa men det gör jag inte.
Jag snacka vidare med personalen som jobba sen kom den där frågan som gnager i mig ännu " vad har du tagit för o bli hemlös ? Vad det droger eller alkohol? Jag titta på han o fråga vad han basera det på att jag skulle vara en missbrukare av nåt slag? Han sa nej nej inte så jag menade . Jag fråga varför har du den fördomen att jag skulle vara det, han sa att han inte hade nån fördom ang om vem som var hemlös eller inte, konstigt tyckte jag ändå så fråga du mig vilken drog jag tagit eller om det var alkohol som var grunden till min situation. Han bara stirra på mig o hade inget svar till varför han trodde jag var en fd missbrukare .

Så nu undrar jag verkligen om jag ser ut som en fd missbrukare och är det första intrycket folk får av mig har jag ett sånt beteende att folk tror jag är det??

Jag prata vidare med dessa två tjejer o för o vara så unga som dem är så har dem grymma värderingar när det gäller just hemlöshet och schyssta idéer som dem vill förverkliga med sitt projekt .

Så mina vänner jag har fått bevis att det även finns fördomar inom dem hemlösa oxå på hur o vrf man är hemlös , jag trodde det inte fanns men det gör det.

Efter jag hade snackat med dessa två trevliga tjejer så gick jag min långpromenad och fundera på verkligen om jag kommer härifrån innan det gått ett år eller om jag kommer bo kvar tills livet slutar för mig.

Om fem månader så har det gått ett år i maj månad för o vara exakt o det är gränsen för tiden man får bo här enligt beijers Hus.

Önska det fanns en miljonär som kunde ställa upp och låna mig en miljon utan krav på att det ska vara återbetalt inom en viss tidpunkt så jag kunde rensa mina skulder och börja om på nytt. Men det är o kommer förbli en dröm bara.

Likaså när det gäller o finna en tjej/kvinna som älskar mig för den jag är o inte ser det som sker runt omkring mig eller mitt utseende utan ser mitt hjärta.

Peace And Love

Skapa flashcards