Alla inlägg den 11 december 2013

Av Jocke - 11 december 2013 16:36

Nu nio dagar efter jag sluta på Miroi så känns det som jag är tillbaka i 2010 års slentriat...

Vandrar omkring på dagarna ensam inget mål eller ljus nånstans söker boende arbete men det händer inget sker inget får varken svar på jobbsökningarna eller på boendesökningarna precis som 2010.

Enda skillnaden är idag är att jag bor på ett härbärge men där mår jag bara psykiskt dåligt.

Att vara hemlös/bostadslös är verkligen inget bra för hälsan heller jag orkar inget vill inget...

Sen om man hittar ett boende så sätter försörjningsenheten käppar i hjulet för en för det hyrestak man fått gäller inte för om man blir inneboende utan om man hittar en lägenhet, men vem i min sits hittar en lägenhet utan att man får en av soc? Jo INGEN.

Känner att man snart har nått slutet av denna resa o att det snart är slut..

Jag önskar att alla dem som bor på gatan snart får boende o att hemlösheten för barn upphör.

Vill inte heller att mina värsta ovänner ska hamna där jag idag är fast vissa skulle behöva det för att vakna.

Nej vet inte hur länge jag orka stå på benen o kämpa för min kraft börjar ta slut nu.

Har haft en ny doc- sekreterare på boendet i två månader o hon har inte ens hört av sig o presenterat sig än.

Sista mötet med soc var i juli månad


Peace And Love

Skapa flashcards