Direktlänk till inlägg 28 november 2013

Skulle söka

Av Jocke - 28 november 2013 09:40

Det var i November månad 2010 jag skulle söka drogfritt boende igen hos boende-enheten på Rosengårds stadelsförvaltning, jag gick dit frusen stel trött och allmänt avslagen efter en kall natt på pågatågstationen.


Jag kom dit sa till dem att jag ville prata med den person som hade hand om mitt ärende och dem ringde efter henne och hon kom ut till receptionen och den fråga jag då fick var : Vad vill du och jag hann inte ens säga hej...


Jag sa till henne att jag vill ansöka om drogfritt boende jag gav henne förslag om det till henne fick då som svar att Jag skickar en tid till dig....


Jag gick iväg utan att fått nåt positivt med mig därifrån...


Jag tog mig till värmestugan Värnan på Nobeltorget satt mig i ett av dem små rummen dem hade och föll i sömn...


Jag vakna av att en av personalen väckte mig och sa att dem stänger för Lunch nu i en timme och att jag var välkommen tillbaka klockan 13.00 igen...


Jag gick in och satte mig på folkets hus som låg rut hörnan där....


Klockan blev ett och jag gick tillbaka till Värnan och satte mig vid en dator och logga in på min mail och jag hade då fått ett svar ifrån den person på boende-enheten om att jag hade fått en tid om tre veckor...


Jag kände bara att allt försvann under mig............


Jag gick in i rummet där jag satt innan på dagen och somna igen blev väckt tio minuter innan dem stängde och det var och är klockan 16.00


Detta var ett av dem svar jag fått ifrån soc och boende-enheten



Men det blev bättre senare i december




 
 
Ingen bild

Me

29 november 2013 17:29

Låter jobbigt att bara få sova i korta perioder och behöva flytta omkring sådär...

Jocke

29 november 2013 18:16

Det var otroligt jobbigt ibland sov jag inte alls ska du veta på en vecka eller så

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jocke - 27 januari 2017 11:45


Detta tycker jag är helt fantastiskt att socialens tandläkare kan bedöma vilka tänder jag kan behålla när tandläkaren som undersökt mig inte kan bedöma vilka tänder som går o rädda innan jag varit hos en tandhygienist och tagit bort tandsten som går ...

Av Jocke - 25 december 2016 17:51


Julen är över för mig redan idag juldagen. Jag önskar er alla en god forttätning. Men för oss hemlösa är kampen om ett drägligt liv inte slut o inte mitt heller för att försöka göra nåt för dem hemlösa i Malmö . Jag fick en grym julklapp av en perso...

Av Jocke - 15 december 2016 14:59


Hej. Var ett tag sen jag skrev nu så jag får väl börja skärpa mig . Men detta blir inte särskilt långt utan snarare ett rop på er hjälp ang om att hjälpa till o skänka julkkapp till hemlösa i mitt närområde . Det jag har gjort är att varit ut...

Av Jocke - 9 juli 2016 19:31

Jag vet inte vad det är med folk i allmänhet men tydligen så har alla vänner som dem umgås med merän 1 gång i veckan . Men det är så fel att gå o tro det . Dem hemlösa man ser sitta på en parkbänk umgås mer eller mindre för att dem har ett beroende...

Av Jocke - 25 mars 2016 13:03

Hej på er alla . Jag har haft en resa som jag aldrig trodde jag skulle få i mitt liv en resa i skit och lycka inget jag skulle rekommendera till någon inte ens min värsta fiende . Jag har bott på gatan på härbärge gruppboende hotell . Har gått...

Ovido - Quiz & Flashcards