Direktlänk till inlägg 24 november 2013

Ensam

Av Jocke - 24 november 2013 01:41

Dem senaste dagarna har jag haft samma känsla som jag hade 2010.

Vet ni hur det känns o ha vänner och sen helt plötsligt vara ENSAM o det är jag nu.

Jag vet jag har vänner som bryr sig om mig men jag är ensam ändå.

Nu vet jag att ingen vill umgås med en hemlös och utslagen från samhället......

Jag saknar seriöst en att älska eller ge min kärlek till.......

JAG VILL TRÄFFA NÅN NU

 
 
Ingen bild

Miss UK

24 november 2013 02:08

❤️ Krya på dej & hoppas att du mår bättre snart. Kramiz

Jocke

24 november 2013 18:47

Miss UK tack...

Vem är du??

 
Ingen bild

Miss UK

24 november 2013 22:00

En som bor i UK & följer dej både på FB och din blog.. Tycker att det är jätte starkt av dej att orka skriva om vad du har varit med om.. Och en ögon öppnare för mej I allafall ..
Kramiz

Jocke

24 november 2013 23:00

Jag såg ikväll på tv10 ett program av Ross Kemp om hemlöshet i Glasgow o det är lika illa där som här. Jag skriver bara om hur det är för mig som hemlös o när jag först hamna i detta liv.

Jag tackar dig för att du läser.

Men att jag har nåt hela vägen till UK trodde jag inte.

Kram min vän som jag inte vet namnet på hahahahaha

 
Ingen bild

Miss UK

24 november 2013 23:58

Ha ha till UK har du nått ,, iallafall till den ende svensken i byn :-) Jo det är mycket här oxå tyvärr ,, har inte bott hemma i Malmö på 20år ,så är ju lite förvånad över att det har blivit så illa och därför är det jätte intressant att läsa om dej ..
Kramiz och jag hoppas att du mått bättre idag ..

Jocke

25 november 2013 00:21

Hmm var i UK bor du? Jag vill bara att folk ska öppna ögonen o se att det är ett problem i hela Sverige o hur vi blir behandlade. Nja inte helt. Kram

 
Ingen bild

Miss UK

25 november 2013 00:33

Jag bor utanför Swansea i Wales :-)
Tycker att det är för jäkligt att du /ni blir behandlade på det viset.. Hur många bor det där du bor ?
Kramiz

Jocke

25 november 2013 00:43

På detta härbärget bor det 32 män. Nej du min nyfunna vän jag inte vet namnet på nu ska denna trötta Jocke sova. Sov gott

 
Ingen bild

Miss UK

25 november 2013 00:49

Sov gott :-)
Kramiz Eva ;-)

Jocke

25 november 2013 08:30

Go morron Eva .

Hur hamna du i UK?

En kylig hälsning himmaifrån Malmö

 
Ingen bild

Miss UK

25 november 2013 12:13

Go morgon ! :-) Jag träffade en kille när jag var på semester på Bali och sedan flyttade jag hit och har stannat kvar ,, men jag längtar hem till Malmö :-)) Kommer du från Malmö från början ?
Det e ganska kyligt här oxå idag..
Kramiz :-)

Jocke

25 november 2013 12:29

Jag är rosengårdare vet du.
Jag är en tvättäkta malmöit vet du.
Ok Bali jo jag tackar nice.

Hade gärna flyttat ifrån Malmö tro mig. Men är du gift nu då eller??

Kram

 
Ingen bild

Miss UK

25 november 2013 12:47

Jag växte upp runt Mobilia området :-)
Vet inte hur det funkar så kanske en dum fråga , men måste du stanna i Malmö eller har dom bättre hjälp med tex lägenhet någon annanstans i Sverige eller e det samma överallt.
Jag har familjen & jobb här så får väll stanna ett tag till :-)
Mår du något bättre idag?
Kramiz

Jocke

25 november 2013 15:35

Jo lite bättre är det väl. Ok.

Det vet jag inte men eftetsom soc blir inblandad så måste jag redogöra vrf jag byter kommun o om det finns mer arbete där osv .
Massa pappersarbete . Söker jobb i Norge så jag kan komma ifrån o börja på helt ny kula.

Kramizz

 
Ingen bild

Miss UK

25 november 2013 17:36

Oj då det blev ju lite mycket med pappersarbete och möte antar jag ,, klart att inget kan vara enkelt ..
Hoppas att du hittar något i Norge , vet en del som jobbat i fisk fabriken där och på sjukhusen :-)
Vet du var i Malmö man kan köpa suspended coffee ? Tänkte göra det nu när jag kommer hem..
Kramiz :-)

Jocke

25 november 2013 19:19

Barista har det . När ska du hem??

Det var om man ska byta kommun så blir det en massa frågor o papper.

Kramizzzzzzzzzz

 
Ingen bild

Miss UK

25 november 2013 19:51

Va bra , det ligger ju en på Mobilia :-)
Åker hem den 20de ,, cant wait..
Kramiz :-))

Jocke

25 november 2013 20:28

Nice. Ja det gör det. Hur länge stannar du??

 
Ingen bild

Miss UK

25 november 2013 21:28

Jag stannar i 2 veckor 😀❤️

Jocke

25 november 2013 21:34

Ok. Får jag fråga vilket årtal du trevliga kvinna är född. Kram

 
Ingen bild

Miss UK

25 november 2013 21:38

Bästa året 72 😊👍 & du ?

Jocke

26 november 2013 11:48

67

 
Ingen bild

Miss UK

25 november 2013 23:09

Vet inte om svaret skickades för jag var ute när jag skrev det :-) Jag e en 72a :-) och du ?
Kramiz

Jocke

26 november 2013 11:48

Jag är en 67:a vet du ........

Då dem la om trafiken det är det bästa året och jag är skorpion....

Du är ju lammkött för mig hahahahahahahahahaha

 
Ingen bild

Miss UK

26 november 2013 13:19

Ha ha ,, då får jag väll saga bäää då ,, men eftersom jag är lejon så tror jag att jag vinner iallafall :-)

Jocke

26 november 2013 13:20

Glöm inte jag har en giftig tagg med gift i ....LER

 
Ingen bild

Miss UK

26 november 2013 14:11

hhmmmm vassa tänder :-))he he ..
Hur mår du idag ? Är förkylningen något bättre ?

Jocke

26 november 2013 16:22

Vassa tänder då har du min tagg i nosen då.
Lite bättre är det...
Hur är det själv?

 
Ingen bild

Miss UK

26 november 2013 19:12

Det är ju bra att du börjar att må bättre.. Jodå här e det ok ingen förkylning än :-)
Här börjar de att bli kallare , har varit i stan idag , tyvärr så har vi inte suspended coffee här men jag brukar att fråga om jag ser någon av våra många hemlösa om dom vill ha en coffee ..Hur har din dag varit idag?
And ....you win Mr scorpion ;-)
Kramiz

Jocke

26 november 2013 19:32

Ok . Du är eb av änglarna för oss. Jo då mår väl bra men ändå inte försöker intala mig själva att det blir bättre men är dålig på att Trondheim bara.

Var ute inatt o röka o fick flashbacks på hur det var 2010 då jag bodde på gatan. O då brast allt för mig

 
Ingen bild

Miss UK

26 november 2013 19:56

Fy vad jobbigt för dej , men tyvärr e det väll så att man får flashbacks när man varit med om något hemskt , jag hoppas och önskar att det löser sej till slut , men det var ju fanken vad det ska ta tid..
Lite långt ifrån för att ge dej en kram ,, så skickar en extra..
Men stark e du i alla fall :-)

Jocke

26 november 2013 21:02

Jo tyvärr är det så.
Hade inte klarat det utan mina fina goa vänner i soppkök Malmö .

När hon som starta soppköket tog kontakt med mig så var jag långt nere o på väg o göra nåt dumt men tack vare henne så skriver vi med varandra.

Jag är henne evigt tacksam...

Tack för kramen

 
Ingen bild

Miss UK

26 november 2013 23:03

Det var ju tur att dom hittade dej.. Och tur att dom finns .. Vem hjälper dej att hitta lägenhet / rum ?
Såg precis vad klockan e i Sverige , jag har suttit här och glott på tv ( fotboll ) så jag glömde tiden :-)

Jocke

26 november 2013 23:45

Ingen fara med tiden är nattmänniska . Söka annat boende gör jag själv. Men få nåt när man är arbetslös o har anmärkningar är inte easy ska du veta.

Såg Arsenal vann

 
Ingen bild

Miss UK

27 november 2013 00:56

Det är jag oxå :-) och när jag stängt av datan så är det mobilen som e på..
Jag e ju på Chelsea sidan och tyvärr så gick det inte lika bra för dom :-/
Ja jag får väll sluta att bli förvånad av att inget funkar smidigt ,,suck,,jag ska fråga mina kompisar om dom hör om något ledigt..Frågan e ju fri i allafall..

Jocke

27 november 2013 01:01

Du är inte bara trevlig utan go med.
Jag är på Liverpoolsidan You never walk alone...... ;)

Tack o kram

P. S du får gärna dela min blogg

 
Ingen bild

Miss UK

27 november 2013 01:17

:-)
Tack o lov att du inte e på Man U sidan ha ha ..
Jag ska dela din blogg på min FB sida :-)
Sov gott & kramiz

Jocke

27 november 2013 07:43

Man U har bara en spelare jag gillar o det är Rooney han är grym.

Nej usch för Man U.

Tack för du delar den.

Synd min engelska inte är perfect annars skulle jag kunnat nåt fler.

Kram

 
Ingen bild

Miss UK

27 november 2013 17:42

Jo Rooney e helt ok när han spelar för England 😃
Hur har din dag varit ?
❤️

Jocke

27 november 2013 18:38

Han är som en bulldog o det gillar jag.

Jo min dag har varit väldigt tråkig har bara sovit idag.

O din då??

Funderar på att åka till England på en weekendsemester efter nyår tror jag

 
Ingen bild

Miss UK

27 november 2013 19:27

Ha ha jo det kan man väll beskriva honom som 😃.
Idag har jag inte gjort så mycket.. Ska iväg om en stund , dottern ska på sång lektion..
Har du varit i London ?
❤️

Jocke

27 november 2013 19:39

Ok. Är hon duktig på o sjunga??

Nej jag har aldrig varit det ju så det är väl dags nu då på ålderns höst ;) .

Var ute o gick nu samma runda som jag gick då jag skulle ha upp värmen i kroppen 2010 så man inte förfrös sig .

Ingen rolig memorylane det.

Kram

 
Ingen bild

Miss UK

27 november 2013 23:00

Hon gillar att sjunga och e duktig oxå 😃 men det e lite mycket nu innan jul.
Innan jag glömmer ,, såg på fb att du vill ha en Xbox jag har en äldre xbox ( den innan 360 )om det e något?
Nä det var inget bra minne det ,, detta året har du i allafall tak över huvudet även om det låter lite som ett fängelse :-( ... Har jag fattat det rätt att du inte får lov att äta på ditt rum??
Ha ha ålderns höst !!! Så mycket äldre än mej e du inte , så ålder kan vi ta när du e 99 😀
❤️

Jocke

28 november 2013 08:33

Tack. Men det är ett 360 som gäller dem gamla X-boxen finns det inte så många spel kvar på o jag är ute efter dem nya spel som kommit. Men tack ändå min vän.
Du har förstått rätt o det är frukosten det gäller attman inte får äta på sitt rum.
Dem tror att man bunkrar mat där men jag kan inte äta bland folk som luktar svett o äckel.

Det är mer eller mindre som ett fängelse el öppen anstalt på det härbärget.

Kram

 
Ingen bild

Miss UK

28 november 2013 16:18

Tänkte att det var en 360 du ville ha , men tänkte att jag frågar i alla fall 😀..
Jag hade inte heller kunnat äta med den lukten runt mej .. Fatttar inte att det skulle spela någon roll om man vill äta på sitt rum.. Hur går det med lägenhets letandet ?
❤️

Jocke

28 november 2013 16:29

Jo 360 är det som gäller men tack ändå. Du har ett stort hjärta.

Nej jag mår illa så jag klöks nästan .

Ingen lycka där ingen som vill hyra ut till en som är i den sits som jag o många fler.

Kram

 
Ingen bild

Miss UK

28 november 2013 19:52

Säger dom det till dej när du söker lägenhet ??
E det ok om jag emailar dej en link ?
❤️

Jocke

28 november 2013 20:33

jocke24@hotmail.com.

Nej men jag är ärlig av mig tyvärr o jag vet att dem inte hyr ut till en hemlös med anmärkningar vet du.

Kram

 
Ingen bild

Miss UK

29 november 2013 10:48

God morgon!!
Jag skickade en link vet inte om du redan sett den men jag tänkte att jag skickar den i alla fall ..
❤️

Jocke

29 november 2013 10:53

Hej .....

Jo jag såg den och tack ska försöka söka den men jag tror inte jag kommer få den pga min sits dessvärre........

Så nu weekend så vad sker ???

Min lär bli väldigt lugn la mina sista pengar på pappas grav igår för det var hans begravningsdag igår......

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jocke - 27 januari 2017 11:45


Detta tycker jag är helt fantastiskt att socialens tandläkare kan bedöma vilka tänder jag kan behålla när tandläkaren som undersökt mig inte kan bedöma vilka tänder som går o rädda innan jag varit hos en tandhygienist och tagit bort tandsten som går ...

Av Jocke - 25 december 2016 17:51


Julen är över för mig redan idag juldagen. Jag önskar er alla en god forttätning. Men för oss hemlösa är kampen om ett drägligt liv inte slut o inte mitt heller för att försöka göra nåt för dem hemlösa i Malmö . Jag fick en grym julklapp av en perso...

Av Jocke - 15 december 2016 14:59


Hej. Var ett tag sen jag skrev nu så jag får väl börja skärpa mig . Men detta blir inte särskilt långt utan snarare ett rop på er hjälp ang om att hjälpa till o skänka julkkapp till hemlösa i mitt närområde . Det jag har gjort är att varit ut...

Av Jocke - 9 juli 2016 19:31

Jag vet inte vad det är med folk i allmänhet men tydligen så har alla vänner som dem umgås med merän 1 gång i veckan . Men det är så fel att gå o tro det . Dem hemlösa man ser sitta på en parkbänk umgås mer eller mindre för att dem har ett beroende...

Av Jocke - 25 mars 2016 13:03

Hej på er alla . Jag har haft en resa som jag aldrig trodde jag skulle få i mitt liv en resa i skit och lycka inget jag skulle rekommendera till någon inte ens min värsta fiende . Jag har bott på gatan på härbärge gruppboende hotell . Har gått...

Ovido - Quiz & Flashcards