Direktlänk till inlägg 23 november 2013

Här satt vi

Av Jocke - 23 november 2013 20:32

Kan ni tänka rr in att sitta ute om natten när det är minus 15-25 grader kallt o det blåser från alla håll o. Kanter.
2010 i november månad så var vi ett antal som satt på pågatåg stationen på Malmö central.

Det var snö då och det var svinkallt redan på eftermiddagen vid fyra o det blev bara kallare o kallare ju mer klockan blev man kunde vara på bibblan till klockan 20.00 sen var det centralen som gällde o där fick man hoppas att vakterna dom gick där inte kasta ut en.

Men 00.00 stängde centralen och då fanns bara pågatåg stationen kvar o där fanns fem sex bänkar o sitta på.

Det sista pågatåget gick vid ett och sen var där tomt.
Jag hade endast ett par slitna jeans med hål i skor som hade hål i sulan under skorna två tjocka tröjor en t-shirt och en vinterjacka där allt dun fanns i midjan och nere i ärmarna vid handlederna och ett par slitna vantar som inte var alls varma.

Jag tog en bild av gamla pågatåg stationen idag där dem bygger om nu, hoppas ni kan tänka er hur kallt det var då 2010. Annars gå ut mitt i natten i endast underkläderna.

Lev väl o ta hand om varandra

Peace And Love

[Bild]

 
 
Ingen bild

C

26 november 2013 12:21

Kan man inte lägga upp bilder på bloggen? Hade varit intressant att se hur det ser ut där du är och vad du gör osv...

Jocke

26 november 2013 12:46

Jag kan lägga upp bilder men är försiktig . Kommer lägga upp en väldigt personlig film som tre tjejer från högskolan gjorde om mig för en månad sen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jocke - 27 januari 2017 11:45


Detta tycker jag är helt fantastiskt att socialens tandläkare kan bedöma vilka tänder jag kan behålla när tandläkaren som undersökt mig inte kan bedöma vilka tänder som går o rädda innan jag varit hos en tandhygienist och tagit bort tandsten som går ...

Av Jocke - 25 december 2016 17:51


Julen är över för mig redan idag juldagen. Jag önskar er alla en god forttätning. Men för oss hemlösa är kampen om ett drägligt liv inte slut o inte mitt heller för att försöka göra nåt för dem hemlösa i Malmö . Jag fick en grym julklapp av en perso...

Av Jocke - 15 december 2016 14:59


Hej. Var ett tag sen jag skrev nu så jag får väl börja skärpa mig . Men detta blir inte särskilt långt utan snarare ett rop på er hjälp ang om att hjälpa till o skänka julkkapp till hemlösa i mitt närområde . Det jag har gjort är att varit ut...

Av Jocke - 9 juli 2016 19:31

Jag vet inte vad det är med folk i allmänhet men tydligen så har alla vänner som dem umgås med merän 1 gång i veckan . Men det är så fel att gå o tro det . Dem hemlösa man ser sitta på en parkbänk umgås mer eller mindre för att dem har ett beroende...

Av Jocke - 25 mars 2016 13:03

Hej på er alla . Jag har haft en resa som jag aldrig trodde jag skulle få i mitt liv en resa i skit och lycka inget jag skulle rekommendera till någon inte ens min värsta fiende . Jag har bott på gatan på härbärge gruppboende hotell . Har gått...

Ovido - Quiz & Flashcards