Direktlänk till inlägg 21 november 2013

Tomhet

Av Jocke - 21 november 2013 22:19

Ikväll var jag ute o kvällsvandra för soppköket och satte upp flyers. Jag trodde att den tomhet skulle försvinna som jag har inom mig men det försvann inte.

Den blev snarare större o mer påmindbar ...,

Jag hann inte merän innanför min dörr på rummet här på beijers hus då tårarna börja falla.
Jag märker jag inte mår bra o jag vet inte vad jag ska göra men jag vet det kommer knäcka mig till slut...

Jag mår redan psykiskt dåligt av att inte ha full kontroll på mitt eget liv o sen att jag bor där jag bor.
Jag vet inte hur jag ska få denna tomhet att försvinna.

Men jag vet den förtär mig sakta men säkert.

O jag vet det inte handlar om kärlek för den har jag gett upp.

Har det gott alla

 
 
Ingen bild

mhm

22 november 2013 07:55

Gör ont att läsa om hur dåligt du mår. Denna tiden på året också är ju värst; kallt och mörkt, hua!
Jag vet hur det känns att må så dåligt och att det känns som att man "förtärs". Men jag vet också att ens liv kan förändras. Även om du inte tror det så finns det hopp, och du verkar vara en väldigt stark människa, och smart med stort hjärta :) Fattar inte hur du lyckats hamna där bland "riktiga" uteliggare. Samhället är sjukt!

Jocke

22 november 2013 09:57

JAg bor ju inte på gatan nu utan på ett härbärge men 2010 så bodde jag på gatan och det var ingen lek , kylan vi har nu är inget med den som fanns då för då hade vi även snö och det var mellan minus 15 till minus 20 grader kallt på natten då

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jocke - 27 januari 2017 11:45


Detta tycker jag är helt fantastiskt att socialens tandläkare kan bedöma vilka tänder jag kan behålla när tandläkaren som undersökt mig inte kan bedöma vilka tänder som går o rädda innan jag varit hos en tandhygienist och tagit bort tandsten som går ...

Av Jocke - 25 december 2016 17:51


Julen är över för mig redan idag juldagen. Jag önskar er alla en god forttätning. Men för oss hemlösa är kampen om ett drägligt liv inte slut o inte mitt heller för att försöka göra nåt för dem hemlösa i Malmö . Jag fick en grym julklapp av en perso...

Av Jocke - 15 december 2016 14:59


Hej. Var ett tag sen jag skrev nu så jag får väl börja skärpa mig . Men detta blir inte särskilt långt utan snarare ett rop på er hjälp ang om att hjälpa till o skänka julkkapp till hemlösa i mitt närområde . Det jag har gjort är att varit ut...

Av Jocke - 9 juli 2016 19:31

Jag vet inte vad det är med folk i allmänhet men tydligen så har alla vänner som dem umgås med merän 1 gång i veckan . Men det är så fel att gå o tro det . Dem hemlösa man ser sitta på en parkbänk umgås mer eller mindre för att dem har ett beroende...

Av Jocke - 25 mars 2016 13:03

Hej på er alla . Jag har haft en resa som jag aldrig trodde jag skulle få i mitt liv en resa i skit och lycka inget jag skulle rekommendera till någon inte ens min värsta fiende . Jag har bott på gatan på härbärge gruppboende hotell . Har gått...

Ovido - Quiz & Flashcards