Direktlänk till inlägg 20 november 2013

Var ute o rökte

Av Jocke - 20 november 2013 21:43

Inatt när jag var ute och rökte så kom den känslan som jag kände 2010. Jag hade på mig t-shirt shorts o min munkjacka på mig o det jag kände när jag kom utanför dörren fick mig tillbaka till pågatågsstationen 2010 på natten när vi satt där. Vi var mellan 7-15 st där som mest o det var inte alla som klara av o sitta där.

Det var nämligen -15 -20 grader kallt jag försökte värma mig med att vira tidningar runt mina ben uppifrån och ner men det hjälpte inte.

När jag kom in på rummet igen så tog känslorna över o det tog ett par timmar innan jag kom till ro o somna.

Jag vakna vid sju imorse o hade sån ångest över att jag har känslorna kvar från den tiden.

Jag ber er som säger till mig att det kommer ordna sig om ursäkt för jag ser tyvärr inget ljus i den tunnel jag är i. Förlåt.

Jag vet jag har det bättre än vad jag hade för tre år sen men det är en liten skillnad bara o det är att jag har en säng kök där jag kan laga mat o en dusch.

Men jag har inte full kontroll på mitt liv som jag hade då, nu är det soc som kontrollerar mitt liv vad jag får göra o inte göra. Jag bestämmer inte om jag kan ha nån sovandes hos mig eller vilken tid jag kan komma hem för det har dem redan bestämt åt mig.

Min största önskan är att jag får mitt liv tillbaka.

Lev väl o ta hand om varandra.

Peace And Love <3

 
 
Ingen bild

Me

21 november 2013 18:09

Jobbigt med flashbacks, tyvärr är det ju så när man varit med om något traumatiskt, då och då är det något som påminner en om det förflutna; En lukt, en sång eller bara en allmän känsla. Helst hade man ju bara velat glömma allt, men tyvärr så är det så lätt att vara människa... Kram

Jocke

21 november 2013 18:14

För min del så gäller det hela Malmö city att det påminner mig om 2010 tyvärr.
Jag lär aldrig komma undan såvida jag inte byter stad.

O vet du den som yttrade talesättet Ensam är stark den jävlen ljög

 
Ingen bild

Me

22 november 2013 08:09

Ensam är stark, nä det talesättet stämmer verkligen inte! Människor är djur, och vi behöver en flock så att vi kan känna oss trygga! Tyvärr har vi blivit alldeles för många på detta jordklotet, vilket skapar både brist på resurser och paradoxalt nog också gör att vi känner oss mer ensamma; man ser tusentals människor varje dag men knappt någon man känner. Vi är inte gjorda för att leva så här... Jag hatar Malmö också, har blivit rånad två gånger och fått inbrott en gång, man vågar knappt gå ut längre. Vill också flytta ifrån denna staden, men helst till ett annat land!
Men jag har för mig att jag läste i ett annat inlägg att du inte kom från Malmö från början, så vad är det som håller dig kvar här i Malmö då? Peace & love!

Jocke

22 november 2013 09:54

Då läste du fel för jag är en tvättäkta Malmöit

 
Ingen bild

C

26 november 2013 12:24

Du har inte funderat på att söka bostad eller jobb ute på landet, i någon mindre ort då? Det brukar ju vara både lättare att hitta jobb och billigare boende där. MVH

Jocke

26 november 2013 12:47

Blir en massa frågor om jag byter kommun o en massa pappersarbete.

Men omöjlig är jag inte o det finns inte så mkt jobb på landet

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jocke - 27 januari 2017 11:45


Detta tycker jag är helt fantastiskt att socialens tandläkare kan bedöma vilka tänder jag kan behålla när tandläkaren som undersökt mig inte kan bedöma vilka tänder som går o rädda innan jag varit hos en tandhygienist och tagit bort tandsten som går ...

Av Jocke - 25 december 2016 17:51


Julen är över för mig redan idag juldagen. Jag önskar er alla en god forttätning. Men för oss hemlösa är kampen om ett drägligt liv inte slut o inte mitt heller för att försöka göra nåt för dem hemlösa i Malmö . Jag fick en grym julklapp av en perso...

Av Jocke - 15 december 2016 14:59


Hej. Var ett tag sen jag skrev nu så jag får väl börja skärpa mig . Men detta blir inte särskilt långt utan snarare ett rop på er hjälp ang om att hjälpa till o skänka julkkapp till hemlösa i mitt närområde . Det jag har gjort är att varit ut...

Av Jocke - 9 juli 2016 19:31

Jag vet inte vad det är med folk i allmänhet men tydligen så har alla vänner som dem umgås med merän 1 gång i veckan . Men det är så fel att gå o tro det . Dem hemlösa man ser sitta på en parkbänk umgås mer eller mindre för att dem har ett beroende...

Av Jocke - 25 mars 2016 13:03

Hej på er alla . Jag har haft en resa som jag aldrig trodde jag skulle få i mitt liv en resa i skit och lycka inget jag skulle rekommendera till någon inte ens min värsta fiende . Jag har bott på gatan på härbärge gruppboende hotell . Har gått...

Ovido - Quiz & Flashcards