Direktlänk till inlägg 19 november 2013

För ett år sen

Av Jocke - 19 november 2013 19:34

Ska nu berätta om den 19-11-2010
För tre år sen

Vid denna tiden 19.20 så var det 40 min kvar innan bibblan stängde o det var svinkallt utan.
Det var dags o ta på sig sin gröna slitna jacka o ta sig ner till centralen o sätta sig där o hoppas på att vakterna lät en vara o att man kunde vara inne i värmen vissa vakter var ok medans det fanns ett par rötägg till vakter , dem såg inte mellan fingrarna eller bara blunda att vi satt där.
Hade man otur så tog dem tag i en o följde en ut o varna en att om man kom tillbaka så skulle dem ringa polisen.

När klockan blev tolv stängde dem den gamla hallen o man fick gå till pågatåg stationen.

Det var på den tiden var den öppen runt om så dem kalla vindarna kom från alla håll ingenstans fanns det lä.

Hade man tur så fanns det schyssta tågförare som körde fram tågen som lät oss gå in o värma oss tills tågen skulle gå. Sen fanns det skitstövlar som totalt kränkte en genom o studera en nerifrån o upp. Den blicken man fick sa orden ; stick skaffa dig ett jobb o bostad. Så dem nätterna var inte roliga.

En liten bit hur vi hade det en dag/natt för tre år sen.

Idag är det ju nästan sommar jämfört med då

 
 
Ingen bild

Me

20 november 2013 20:02

Fy vad det låter hemskt, som ur en film, skräckfilm det vill säga! Men då kan du ju försöka tänka positivt, ditt liv har bara blivit bättre sen sist och tänk hur ditt liv kan se ut om ett år igen om det fortsätter gå bra för dig! Håll ut du kommer få familj jobb bostad och fru inom sinom tid, det känner jag på mig för du verkar vara en god människa! Dock så verkar du ha lite attityd problem, jobbar du på dom så ska nog allt lösa sig :) Kramar från en tjej som läser din blogg varje dag och tycker det är mycket intressant

Jocke

22 november 2013 10:30

Hej Me.......

Synd du är så hemlig av dig..
Jag önskar jag kunde tänka så långt fram men det är svårt att göra det pga att jag brottas med en massa saker inom mig och att jag får slåss med myndigheter nästan varje dag för att dem ställer orimliga krav ibland på oss hemlösa...

Jag har attityd för jag ska klara mig men du ska veta att jag när kommit innanför min dörr på härbärget brister ofta i gråt pga att allt känns skit och att jag inte orkar mer...

Ibland har den känslan att jag inte kommer ha nån vid min sida när den dagen kommer då jag ställer mina skor...

Jag har eller känner att min tid kommer sluta tidigare än vad jag själv vill...

Tack för du läser min vän

 
Ingen bild

Hemlig

22 november 2013 17:11

Haha :) Nä men jag förstår att man måste "bli hård" för att klara av omständigheterna...

Jocke

22 november 2013 17:44

Jo tyvärr är det så men samtidigt blir man ödmjuk när man gått igenom nåt sånt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jocke - 27 januari 2017 11:45


Detta tycker jag är helt fantastiskt att socialens tandläkare kan bedöma vilka tänder jag kan behålla när tandläkaren som undersökt mig inte kan bedöma vilka tänder som går o rädda innan jag varit hos en tandhygienist och tagit bort tandsten som går ...

Av Jocke - 25 december 2016 17:51


Julen är över för mig redan idag juldagen. Jag önskar er alla en god forttätning. Men för oss hemlösa är kampen om ett drägligt liv inte slut o inte mitt heller för att försöka göra nåt för dem hemlösa i Malmö . Jag fick en grym julklapp av en perso...

Av Jocke - 15 december 2016 14:59


Hej. Var ett tag sen jag skrev nu så jag får väl börja skärpa mig . Men detta blir inte särskilt långt utan snarare ett rop på er hjälp ang om att hjälpa till o skänka julkkapp till hemlösa i mitt närområde . Det jag har gjort är att varit ut...

Av Jocke - 9 juli 2016 19:31

Jag vet inte vad det är med folk i allmänhet men tydligen så har alla vänner som dem umgås med merän 1 gång i veckan . Men det är så fel att gå o tro det . Dem hemlösa man ser sitta på en parkbänk umgås mer eller mindre för att dem har ett beroende...

Av Jocke - 25 mars 2016 13:03

Hej på er alla . Jag har haft en resa som jag aldrig trodde jag skulle få i mitt liv en resa i skit och lycka inget jag skulle rekommendera till någon inte ens min värsta fiende . Jag har bott på gatan på härbärge gruppboende hotell . Har gått...

Ovido - Quiz & Flashcards