Direktlänk till inlägg 19 november 2013

Skulle lagt

Av Jocke - 19 november 2013 11:08

Idag tänkte jag att jag skulle lägga upp dokumentären som tre högskole tjejer gjort om mig och hemlöshet den är väldigt personlig så jag skrev til mitt bollplank attjag höl på och lägga upp den men fick då fråga om det var läge för det nu...


Jag tänkte snabbt efter och kom på det att det var det inte så den åkte bort igen


Den kommer när jag är mogen för o lägga upp den och ta kritik för den

 
 
Ingen bild

Anonym

19 november 2013 16:41

Ser fram emot att se filmen! Var inte rädd för att visa den, du kommer att göra succé! ;)

Jocke

21 november 2013 00:29

Vem är du??

 
Ingen bild

Anonym

21 november 2013 18:10

Jag är en bloggläsare! ;) Skriver man en blogg får man räkna med att man får okända läsare, haha! Ha det bra!

Jocke

21 november 2013 18:11

Oki. Sprid den gärna om du vill det.
Jag är glad o tacksam för alla som läser den

 
Ingen bild

Anonym

22 november 2013 07:40

Det gör jag redan, hoppas du fortsätter! Jag tror att det kan vara bra för dig att skriva av dig vad du tänker och känner samt att du märker att folk bryr sig om dig... <3

Jocke

22 november 2013 10:23

Handlar inte om att folk ska bry sig om mig det handlar om att få fram att hemlösheten är ett problem i samhället och att det är politikernas fel att det inte händer något...

Sen skriver jag om mig själv är bara för att folk ska få en inblick i hur det är och vara hemlös förnedrad kuvad och att man förlorar sin identitet samt man får kämpa för varje krona man får....

Jag har aldrig tiggt på stan som vissa gör och det är för att jag har inget beroende samt jag har aldrig plockat en pant-burk eller pet-flaska heller.........

Jag skulle aldrig göra det för rota o sopor är inget för mig ...

Jag bar som sagt aldrig en väska eller påse när jag bodde på gatan för jag skämdes att vara hemlös, men tack vare soppkök Malmö så vågar jag nu skriva om det som jag upplevt och upplever

 
Ingen bild

C

26 november 2013 12:29

Starkt av dig att berätta för världen, du är ett föredöme! Själv har jag fast jobb men rotar ändå i sopor för att hitta pantburkar, haha :) Får du någon sorts bidrag? MVH

Jocke

26 november 2013 12:48

Enda jag har är mitt aktivitetsstöd men det tar slut den 2/12 sen blir det soc för jag hamnar i fas tre

 
Ingen bild

Björn

26 november 2013 14:54

Jag tror det är många som skulle uppskatta om du lade upp filmen! Lycka till med vad du än tar dig an! Varma hälsningar

Jocke

26 november 2013 16:26

Den är väldigt personlig o utlämnande så det är inget man bara slänger upp så där

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jocke - 27 januari 2017 11:45


Detta tycker jag är helt fantastiskt att socialens tandläkare kan bedöma vilka tänder jag kan behålla när tandläkaren som undersökt mig inte kan bedöma vilka tänder som går o rädda innan jag varit hos en tandhygienist och tagit bort tandsten som går ...

Av Jocke - 25 december 2016 17:51


Julen är över för mig redan idag juldagen. Jag önskar er alla en god forttätning. Men för oss hemlösa är kampen om ett drägligt liv inte slut o inte mitt heller för att försöka göra nåt för dem hemlösa i Malmö . Jag fick en grym julklapp av en perso...

Av Jocke - 15 december 2016 14:59


Hej. Var ett tag sen jag skrev nu så jag får väl börja skärpa mig . Men detta blir inte särskilt långt utan snarare ett rop på er hjälp ang om att hjälpa till o skänka julkkapp till hemlösa i mitt närområde . Det jag har gjort är att varit ut...

Av Jocke - 9 juli 2016 19:31

Jag vet inte vad det är med folk i allmänhet men tydligen så har alla vänner som dem umgås med merän 1 gång i veckan . Men det är så fel att gå o tro det . Dem hemlösa man ser sitta på en parkbänk umgås mer eller mindre för att dem har ett beroende...

Av Jocke - 25 mars 2016 13:03

Hej på er alla . Jag har haft en resa som jag aldrig trodde jag skulle få i mitt liv en resa i skit och lycka inget jag skulle rekommendera till någon inte ens min värsta fiende . Jag har bott på gatan på härbärge gruppboende hotell . Har gått...

Ovido - Quiz & Flashcards