Alla inlägg den 8 juli 2013

Av Jocke - 8 juli 2013 12:14

Ny blogg


Jag kommer under juli - Augusti månad lägga upp en ny blogg men jag kommer fortsätta skriva på denna jag har här...


JAg kommer då att verkligen skriva om hur det var att vara hemlös och vilka motgångar och vilka medgångar jag fick och vad det har gett mig som person att just hamna i den situationen som jag då var 2010 fram till 2011...


Jaf vet det är nån iaf som vill veta hur jag hamna i hemlöshet och jag vet det är MÅNGA som tror att jag har haft drog eller alkohol-relaterade problem men jag måste tyvärr göra dem personerna BESVIKNA men så var inte fallet....


Man behöver inte ha några såna problem och inte ens vara psykisk sjuk heller för att hamna där jag hamna 2010


JAg hade det gott jag hade anställning på ett bemanningsföretag sen 2006 jag var så kallat fast anställd som ambulerande lager/truckförare men 2008 den 15/11 så dog min pappa och det är/VAR min födelsedag, jag kände att allt bara slogs undan under mina fötter jag visste inte vad jag skulle ta mig till.......


Det var redan spänt mellan mina syskon och mig varför vet jag verkligen inte men efter begravningen 28/11- 2008 så blev det bara värre och det märktes redan på begravningen för av alla dem som kom så var det tre personer som kom fram till mig och beklaga sorgen alla andra sket fullständigt i ens att titta åt mig och när den var över sa jag till mina syskon att jag inte följde med på kaffet efter utan jag gick hem....


2009 flöt på som det skulle jag jobba mycket slet som ett djur varje dag...


Sen kom 2010 första halvåret var helt ok jag jobba och slet som vanligt, henne jag var inneboende hos hade förlorat sitt jobb 2009 hade ingen inkomst jag brydde inte mig för jag tjäna tillräckligt så jag betala det som skulle betalas men så en dag i Augusti 2010 så fick jag reda på att min arbetsgivare ville prata med mig och jag kom in på kontoret och trodde jag skulle prata med chefen men ist satt där en jurist och jag fråga varför och hon sa till mig att min arbetsgivare ville säga upp mig pga att jag var en besvärlig arbetstagare att jag ställde obekvämma frågor så där fick jag eller blev jag tvingad att själv säga upp mig annars skulle det ta lång tid innan jag fick ut min sista lön....


Det nästa bakslaget var i Oktober tyckte min hyresvärdinna att jag skulle betala ännu mer och det vägra jag oh jag sa att jag kanske skulle flytta ut dagen efter och det tyckte hon,......


Jag var redan nere i skiten då mådde piss jag orka inte ens säga emot eller stå på mig ang om uppsägningen av rummet jag hyrde.....


Ni kan väl försöka tänka er att ni hamnar på gatan i en sorts kyla som inte funnits på lång tid i denna del av landet..

minus 15-20 grader kallt på natten ingenstans att värma sig .........

Den historien kommer nästa gång


Ta väl hand om er och era medmänniskor

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

min GB


Ovido - Quiz & Flashcards