Alla inlägg den 3 juli 2013

Av Jocke - 3 juli 2013 11:50

Sen när den nya byggnaden var färdig så var det att man satt där och hängde efter bibblan hade stängt klockan 20.00 på måndagar till torsdagar fredagarna stängde dem klockan 18.00 har jag för mig....

 

Jag hade väl tur för en av dem vakterna som gick där på centralen då kände jag sen rosengårds tiden då man växte upp där och då kunde man sova på centralen men sen byta dem bolag som skulle patrullera på centralen och då vart man utkastad nästan direkt och frågan som alltid ställdes var " ska du resa med tåg" och svara man nej jag värmer bara mig för det är svinkallt ute då sa dem till en att man fick kanske en timme sen ville dem inte se en vara tillbaka för då skulle dem kasta ut en....

 

Och för mig var stadsmissionen inte ett alternativ ens och soc dem kunde inte ge mig ett drogfritt boende så jag gjorde valet att inte gå till stadsmissionen eller ta deras alternativ som då på den tiden var Vallhem..

 

Vallhem det är ett ställe där man kunde komma hög som ett hus och full som en alika utan att bli utkastad bara du lämna ifrån dig dina droger eller alkohol till dem i receptionen innan du gick upp på ditt rum, för när du gick ut igen så fick du tillbaka dina grejer du lämnat och fortsätta knarka eller dricka.....

 

Stället var nergånget luktar mögel skitigt och äckligt...

 

Jag hitta till ett ställe som heter Värnan en socialresurs där man kunde sova mellan 09.00-12.00 och sen från 13.00-16.00 dem hade oxå så att man kunde köpa nåt och äta och kaffe för en billig peng men det hjälper ju inte en som inget har merän sömnen.....

 

Jag har sett så mycket skit på gatan när jag vandrade alla eller dem flesta tror att man behöver vara knarkare eller alkoholist för att förlora sitt boende men det behöver man inte så när ni ser en hemlös så kan det vara en som har haft riktig otur med sitt liv som jag man finner fel hyresvärd att den blir gridig och vill ha ännu mer pengar än vad man redan betalar eller man blir rånad på hyror....

 

Så tänk på det när ni ser oss på gatan ok det finns dem som inte vill ha den sociala hjälp som finns och det är för att dem inte orkar slåss mot systemet som inte ger oss några rättigheter utan bara skyldigheter.....

 

Tills nästa gång ....

 

LEV VÄL O TA VARA PÅ VARANDRA

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

min GB


Skapa flashcards